Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#34392] Vaterland 2 i Fredrikstad i 1900

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg er interessert i opplysninger om flg. Halden-familie, som jeg i 1900 finner i Fredrikstad, med adresse Vaterland 2:Jørgen Jensen, født i Halden 31. juli 1874, giftet seg i Halden 11. november 1894 med Mathilde Cecilie Martinsen, født i Halden 8. oktober 1876. De tre barna som er nevnt i 1900 ble alle født i Halden:Markus Kristian Jensen, født 25. februar 1896 Karl Georg Jensen, født 12. august 1897 Fridtjof Einar Jensen, født 2. juni 1899Ble det født flere barn i denne familien? Og vokste de opp og stiftet familie tro??Hvis familien ble boende i Fredrikstad, håper jeg det lar seg gjøre å finnne ut når foreldrene døde og hvor de er begravet...Nina Stenvall

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/119932-34392-vaterland-2-i-fredrikstad-i-1900/
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Nina Stenvall

Jeg har nå lånt kirkebøkene til biblioteket her og funnet seks nye barn! Det siste barnet ble født i september 1910. Og i april 1911 finner jeg barn nr. 2 konfirmert. Det står 'disp.' ved siden av konfirmantens navn. Hva betyr det? Jeg tror familien flyttet omtrent på den tiden. Kan det bety at det ble gitt dispensasjon til å bli konfirmert selv etter utflytting?Problemet er at i det materialet jeg hadde var det ikke tatt med ut/innflytting. Derfor er mitt håp at noen har tilgang til dette og kan se hvor de flyttet. Jeg har en mistanke om enten Moss eller Oslo, men vet ikke sikkert.Mvh Nina

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.