Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#34616] skifte på rygge i hobøl,østfold år1622

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Her må jeg melde pass! Jeg tviler på at det eksisterer skifteprotokoller fra 1622, og dermed vil det være en overlevende skifteakt det kan søkes etter. Jeg hadde prøvd meg hos Kjeldeskriftavdelingen i Riksarkivet.

• 1 måned senere...
Gjest Sten Høyendahl

Skiftet av 21. mars 1622 på Rygge i Hobøl befinner seg blant Riksarkivets diplom. Det er i sin helhet trykt som vedlegg i Odd Ottesens artikkel 'Eivind Smedssons etterslekt', Norsk Slektshistorisk Tidsskrift nr 35 (1995).Rønnaug Baardsdatters foreldre er ikke kjent, men hennes søsken er navngitt i diplomet. Det opplyses imidlertid at Henrik Sletner i Eidsberg er hennes sønn. Fra andre kilder vet vi at Henrik Sletners farsnavn var Hansen (se Eidsberg gårdshistorie I, Sletner).

Gjest Ketil Firing Hanssen

Norsk Slektshistorisk Tidsskrift (NST) utgis av Norsk Slektshistorisk Forening. NST er tilgjengelig på større bibliotek, men kan også kjøpes fra foreningen, se denne lenken:http://www.genealogi.no/NST/NST.htm

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.