Gå til innhold
Arkivverket

[#34844] Söker min farfar Christe Bernhard Akkim Christoffersen född i Sortland

Gjest Lydia Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Du har selvsagt rett, Nina. I 1920-census kan det se ut som om Ralph er 2 år og 10 mnd. gammel, men det skal sikkert være 4 år og 10 mnd. I 1930 er han 15, (men skrevet Ralph C?) og jeg finner dette registrert i 'Wash. State Birth Index': Parent: Chester L ThomasName: Ralph Maurice ThomasLocation: Spokane CityParent: Constance NorthbergBirth Date: 16 Mar 1915Sex: MRace: W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Hej Vänner! Jisses va underbart. Nu vet jag att jag ska gå in genom portalen till kyrkogården. Fantastiskt att läsa. Synd att Ralf är borta, (kunde han inte bara väntat lite lite till) men hans kära hustru lever kanske och är då 84 år..Man vet inte. hon kan kanske vara lite glömsk...Oj oj. det känns som jag snart får sätta mej på flyget...Visst skulle det vara roligt att träffa någon som kunde berätta..Kanske har de sparat en liten sak som var farfars..När jag nu ändå ska resa, så hade det varit roligt att packa ner i väskan någon som kan berätta. Hur var det med Pulina, hade hon inte 2 barn. Lever dessa tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Möller Nordby

Den Ralph jeg refererer til kan nok ikke være 'din', som du ser stemmer ikke foreldrene. Så når og hvor den rette Ralph dør og hvem han var gift med er så langt ukjent, men du kan jo bestille obitsen til Chester. Han var jo tross alt Almas arving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Tack Nina! Det ser ut som om det fortfarande finns Hopp för att Ralf ska vara i livet.. Det hoppas jag verkligen innerligt..Kanske är det någon som sitter på ett foto av farfar när han var en äldre man...Min farfar är kanske lite lik min far då.Det är ont om tid. De är gamla. Ska iväg på en utställning just nu .. måste tjäna ihop pengar till min resa. Jag ska omg. beställa obitsen till Chester... Kram på er alla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Nina Karlsen

e-mail fra Mike 21/1-06: 'I sent off to Lydia all the information I collected for Christen and Alma Christopherson about a week ago. I just received some photos a volunteer took for me of the unmarked grave and surrounding area so I will send those tomorrow. If she is interested in having a plaque or marker made up for the gravesite honoring these people I can help her and will send to her that information. I have no idea why it is unmarked.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.