Gå til innhold
Arkivverket

[#34969] Artur Nilsen, bonde, Arones, Alta


Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Takk til Edith og Marianne. Jeg har skrevet Lars Anton Nilsen, f. 1884, men det skal være Nils Anton Nilsen, f. 1884. Dette er en beklagelig feil. Grunnen til min feil er kanskje at han bare alltid ble kalt onkel Anton. Kan navnet Nils være utelatt ved begravelsen? Nå blir det nok bare å leite etter ham da han giftet seg, men hvor var det? Sommerhilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Jeg har lett etter Nils Anton i gravstedsregistrene. Men fant ikke det heller.Har sendt mail til en kompis, han var med og registrerte gravene og tok bilder på Udland, ikke lagt ut enda. Han er godt kjent i by'n pga. sin jobb. Og har ellers mye slekt liggende på data.Vi får håpe på svar fra han.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ser i skattebok for 1961: Anton Nilsen, steinarbeider og bodde da i Skåregt.128 i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Nils Anton som ble født 5.4.1884 (innl.25) døde i Haugesund 3.1 1969 og gravlagt 9.1 på Vår Frelsers gravlund i Hgsd.. Han er da nevnt som Anton Nilsen Holmen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det står egentlig Nilsen Anton Holmen, men det kan være feilskrevet for Nils Anton Holmen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I samme grav ligger Anna Vilhelmine Nilsen gravlagt 9.12.1949 - 77 år gammel. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Tusen takk til dere som har hjulpet meg så langt. Jeg tenkte aldrig på at han hadde tatt etternavnet fra gården. Da jeg var liten ble alltid navnet Holmen benyttet på gården. Mener den egentlig heter Mikkelholmen. Nå skal jeg hygge meg med de nye opplysningen. Godt jeg fikk hjelp fordi jeg ikke er kjent i Haugesundområdet. Takk igjen. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anton og Anna hadde sønnen Oskar som ble gift med Edith. De hadde barna Bent, Ib, Ole og Per og bodde sannsynligvis i København. I dødsannonsen for Anton står det Oskar og Edith Nilsen Melkersen og det står også Røyse/København. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Du verden, Johan Arthur! Her kommer Røyse inn i bildet igjen (innlegg 22). Når og hvor er Oskar født? Kikket litt etter vielsen til Nils Anton og Anna Vilhelmine i Haugesund, men har ikke funnet noe så langt. Vanskelig å beregne når de skulle ha giftet seg. Nå får jeg enda en hyggelig kveld med slektsforsking :). Sommerhilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

His du sender en mail til jo punktum art alfakrøll online punktom no så kan jeg sende deg dødsannonsene. Har ikke funnet Oskar født i Haugesund mellom 1904 og 1917 da Anna var 45 år. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei Johan Arthur! Hyggelig når noen er så hjelpsomme :) . Vi finner nok ut av det. Jeg sendte deg en mail. HIlsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

En svært sannsynlig kandidat til Anna som ble gift med Nils Anton er Anne Vilhelmine Georgine Melkersen f.6.7.1872, dpt. 1.9.1872 Hadsel, Nordland Siden sønnen er kalt Melkersen så er det stor mulighet for at dette er henne som er født(uekte) i Hadsel. Foreldrene giftet seg 28.12.1872. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6667&idx_id=6667&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Her er foreldrene hennes Lenke konfirmert 12.6.1887 i Hadsel Lenke Anna Vilhelmine Georgine ble gift 1 gang 4.9.1894 i Hadsel med Johan Peder Karolius Johansen f.1866 i Lurøy. Han var død da 2 barnet Karolius Andreas ble født 19.10.1897. Lenke Karolius Andreas f. 19.10.1897 i Hadsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anton er kommet til Haugesund i 1919 da han er oppført i adresseboken for 1919. I 1927/28 er han bosatt i Sundgt.103 og i 1930/31 bor han i Sundgt. 129. Sønnen Oskar kan være han som er sjømann i 1951/52 og bosatt i Sundgt. 96 på Risøy i Haugesund. Oskar må være født omkring 1916 da foreldrene ble gifte. Da var Anna 44 år. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Karolius Andreas f.1897 som var sønn til Anna Vilhelmine i 1 ekteskap døde på Risøy i Haugesund 4.4.1914. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Bare en ting å si -. Jeg er imponert. Atter en gang må jeg takke for informasjonen. Hygger meg med å fylle ut informasjon og notere kilder. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.