Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#35684] Mentz Hansen f.1871

Gjest Anne Karina Telle Seterholtet

Recommended Posts

Gjest Anne Karina Telle Seterholtet

Kan noen hjelpe meg?Jeg søker etter en Mentz Hansen f. 1871 i Vinger. Dette har bydd på problemer da det er født 3 Mentz Hansen i Kongsvinger dette året. Mentz Hansen jeg er ute etter flyttet trolig til Østfold før folketellingen i 1900. (Han giftet seg med Eline f.1873)1. Mentz Hansen f. 7 april 1871. Sønn av Hans Anton og Marte Arnesdatter2. Mentz Hansen f. 9 juni 1871. Sønn av Hans Nilsen og Karen Andersdatter3. Mentz Hanen f. 11 april 1871. Sønn av Hans Martinsen og Randine Arnesdatter

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/121209-35684-mentz-hansen-f1871/
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er de i 1900 LenkeDåpen til 3 av barna står i krk.bøkene for Glemmen her i DA. Moren heter Vebjørnsdt. f. 1873. Familien bodde i/på Hjørnerød. Ments var først jordarb. og ble senere renovasjonskjører før 1900. Det er jo mulig foreldrene ble gift i Glemmen rundt 1893 siden Hans ble f. 11/1 94.Legg også merke til familien over dem i FT.

• 2 måneder senere...
Gjest Finn Sollien

Har oversett denne etterlysning. Ments Hansen var f. 7.4.1871 Åsberget under Holer i Vinger. Stallkar i Vinger prestegård. Viet i Vinger kirke 19.8.1884 m. Eline Vebjørnsd. f. 1873 Hole, Buskerud. Ments fikk attest 1895 til Glemminge, men hadde fyttet allerede i 1884 etter vielsen. Er det av interesse så har jeg mere om familien til Ments. Åsberget var naboplass til mitt barndomsted.fisollie()online.no. Hilsen Finn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.