Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#35923] FT1900 Kristiania - familiene Helmen og Sundt

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

FT1900 Falsens Gade 3 - familien Helmen : Johan f. 1871 - Jørga f. 1878 - Bjarne f. 1893 -Johannes Helmen f. 1895 - Astrid f. 1898. Jeg har forfedrene til Johan og Jørga, så er jeg interessert i få opplysninger fra de gifta seg og etter 1900. FT1900 Sofies Gade 60 - familien Sundt : Johan Marinius f. 1870 - Helga Ovidia f. 1862 - Thoralf Karstein f. 1895. Her har jeg også forfedrene så det er etter 1900 som er av interesse. Mvh Tordis Trønnes

Gjest Grethe Flood

Et tips for å finne personer i hovedstaden etter år 1900: Oslo kommune, Byarkivet, har kommunale folketellinger for Kristiania, senere Oslo, hovedsakelig fra 1899-1954. Tellinger som er eldre enn 60 år er fritt tilgjengelige for publikum. [url="http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/OBA/faktaark/f_folketellinger.asp>Lenke. Her kan ev. finne opplysninger om de aktuelle familiene etter år 1900. For å finne personene, må du ha gateadressen, og her kan adresssbøkene være til hjelp

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.