Gå til innhold
Arkivverket

[#36137] Åge Samuelsen

Gjest Nellie Irene Reif
 Del

Recommended Posts

Gjest Nellie Irene Reif

Hei! Er det noen som vet hvor åge Samuelsen er født?Jeg vet han er født 23.01.1915 og at hans far var Carl Hjalmar Samuelsen født 1882 .Men er usikker på moren.Vet at hun het Anna men ikke merPå forhånd takkNellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Aage K. Samuelsen, f.23.01.1915 - d.29.11.1987Foreldre: Karl H. Samuelsen, f.18.05.1886 - d.26.12.1969 og Anna Samuelsen, f.04.02.1887 - d.10.03.1951Familien ligger gravlagt på Nordre Gravlund i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Takk skal du ha,men du vet ikke pikenavnet til Anna vel?Flotte opplysninger,setter virkelig pris på de Nellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Mulig hadde Aage en bror:Anker Samuelsen, f.26.05.1913 - d.24.08.1968 Også gravlagt fra Nordre Gravlund i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Så spennende!Vil du sende meg en mail Nellie? Har noen spørsmål til deg, som kanskje man ikke skal ta her... min e-mail: kasaglar@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Arntzen

Ifølge artikkelen om Aage Samuelsen i Norsk biografisk leksikon, bd. 7 (2003) var han sønn av smed Karl Hjalmar Samuelsen og vaskekone Anna Hansen.Mvh Jon Gunnar Arntzen hovedredaktør Norsk biografisk leksikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

HeiTakk skal du ha,endelig et gjennombrudd på morsiden ,Jeg har fått et etternavn.Mange takk igjen!Nellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei igjen. Det står vel ikke noe om hvor hun er født?Har hele slekten hans på fars siden,men ingenting på morssidenNellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har man fått rede på via vielsen mellom Karl Hjalmar og Anna at Anna skal hete Hansen til etternavn, hennes far skal være arb. Andreas Hansen. Anna skal være født i Solum.Har gjort noen forsøk på å finne Anna igjen i folketellingen 1900, men uten resultat. Noen flinke som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegg 5, Helge. Tror det kan være en bror av Aage, men jeg vet ikke. Irene vet sikkert dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei Tusen takk for all hjelp,jeg søker videre og lurer på barna til Carl Hjalmar Samuelsen og Anna Hansen og også hennes.Hun skulle ha 3 stk før hun giftet seg med Carl Hjalmar.Er det noen som har tilgang til klokkerboka for Skien 1910-1920 så er jeg takknemlig.Alle opplysninger små og store er av interesseMvh Nirre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei.Dette fant jeg i fødselsregisteret for Skien: (Skien freg.1,1916-1920)f.23.juli 1916 Rolf,uekte foreldre:Karl Hjalmar Samuelsen og Anna Hansen,adr.Feiergt.4.f.16.febr.1919 Solveig, uekte samme foreldre,samme adr.Da hadde de altså tre barn (inkl.Åge f.1915) før de giftet seg.Det kan være de barna du har hørt Anna hadde,eller tror du hun hadde fler før ekteskapet?Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Men hvilke er de andre to barna???Jeg bare spør og spør,men har ikke tilgang til kirkebøkene her.Tusen takk Nirre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik

Hei!Mener du at de hadde fem barn tilsammen? En bror til Åge er nevnt her tidligere,Willy,kanskje født senere.Da skal det i så fall være en til......Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei KariKan du være behjelplig med å skumme kirkeboka over fødte i Skien.For å se om det er noen flere barn på Carl Hjalmar og Anna mellom 1919 og 1924.Har hørt at Willy skal være født i 1928Dette er bare om du har lyst og tid.Nirre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.