Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#36220] Anders Olsson Holthe i Skånevik-Hordaland / Sør-Aurdal-Oppland

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg søker etter foreldre av Anders Olsson Holthe som var dyrlege i Skånevik i 1870 årene. Han var født 3.8.1843 i Nes, Ådalen,Sør -Aurdal.og fikk et barn med Guro Olsdtr.Tungesvik f.1845. Sannsynligvis het foreldrene Ole Andersson og Kari Olsdtr, men noe mer opplysninger har jeg ikke. Mvh. Johan Arthur Hansen

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg kan ikke hjelpe deg med annet enn å rette litt på geografien. Nes i Ådal hørte til Norderhov i Buskerud i 1843. Ådal ble eget herred i 1857. Nes har aldri tilhørt Sør-Aurdal. Det kan være lurt å ha geografien rett når man skal finne frem til de rette kildene. Mvh Espen.

Gjest Johan Arthur Hansen

Takk for at du undersøker Marie. Ser at det står 35 år i 1870, men hun skal ha vært datter til Ola Larsson og Guro Johannesdtr. på Tungesvik ytre i Skånevik.og født i 1845. Det er selvfølgelig rom for litt tvil med 10 års forskjell, men de var ikke alltid så nøyeregnende med årstall på den tida. Får ta meg en kikk til i Skånevik boka for sikkerhets skyld. Mvh. Johan Arthur Hansen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.