Gå til innhold
Arkivverket

[#36225] Hvor kan jeg lete / hva kan ha skjedd?

Gjest Elisabeth Solberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Solberg

Noen flinke folk som kan hjelpe meg? Jeg 'mangler' 2 barn. Dette vet jeg: Far født 1877 i Sundbyfoss,Hof,Vestfold. Mor født 1885 Sande,Vestfold De giftet seg i Sande i 1907. Barn: 1-? 2-? 3-sønn født 1908, Sundbyfoss 4-datter født 1910, Sundbyfoss 5-sønn født 1912, Sundbyfoss 6-datter født 1914, Solberg,Hof 7-datter født 1916, Sande 8-datter født 1918, Sande 9-datter født 1921, Sande 10-datter født 1926, Sande.Grunnen til at jeg vet det skal finnes 2 barn til er at ved dåpsinnførselen til barn nr.7 står det i margen:'6 barn født før 4 lever, A.T.', og ved dåpsinnførsel til barn nr.8 står det i margen:' 7 barn født før 5 lever'. Jeg har gått igjennom mikrokortene og funnet både ekteskapet og de andre barna. Har lett på født før ekteskapet, dødfødte og begravede. Kan ikke finne disse 2 barna. Er det noen som har noen lure ideer på hvor jeg kan lete eller hva som kan ha skjedd?VELDIG takknemlig for hjelp. Snøstorm-klem fra Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden de ble gift i 1907 og fikk barn 1908, ble vel kanskje de 2 første født før de ble gift. Har du sjekket Skoger, Strømsø og Tangen f.eks.? Kanskje bedre arbeidsmuligheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Solberg

Hei. Takk for svar. Jeg har Mikrokortene fra Skoger hjemme. Skal sjekke der. Får gå over til Strømsø og Tangen etter det. Jeg tror også barna (tvillinger?) kanskje er født før ekteskap. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Solberg

Hei igjen. Kanskje noen har disse personene i sitt 'tre'. Far het Olaf (Olaus) Olaussen han var møller/sagmester. Mor het Anna Kristine Gustavsdatter (Halvorsen).De var ikke å finne mellom 1905-1908 i Skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.