Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#36323] Viede i Vestre Aker i 1878

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Jeg har slått opp i kirkebok for Vestre Aker nr.8 (1878-1903), men ikke funnet dette ekteparet viet der, hverken i 1878 eller 1879. Jeg har også sett etter dem både i Østre Aker og i Gamle Aker, men heller ikke der er de innført som viet i 1878.

Gjest Hans Petter Engh

Hei Tore og takk for svar.Da min oldemor Alvilde ble døpt den 8. september i 1878 i Vestre Aker noterte presten i margen til høyre på kirkeboksbladet at far var 30 år, mor 29 og at de var viet 3/3-78 og at de hadde 1 barn. Dåpen står på side 151 og under nr. 184 og bostedet var Balkeby.

Gjest Hans Petter Engh

En av fadderne i dåpen med etternavnet Larsen, som moren hadde boligadresse i Møllergata. Oslo Domkirkes menighet og Trefoldighet menighet dekket Møllergata.Har noen tilgang til å sjekke vielsen den 3. mars 1878 i nevnte menigheter.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.