Gå til innhold
Arkivverket

[#36421] ole andersen, Halmrasteie


Gjest tone halverson
 Del

Recommended Posts

Gjest tone halverson

Leter etter foreldrene til Ole Andersen. Han er gift med Anne Haraldsdatter i 1810. De har 6 barn, Hans f.1810, Cristian f.1819, Johannes som er min tip-tip oldefar f.1821, Johanne f.1824, Kristine f. 1827 og Andreas f. 1832. Han skal ha vært født på Halmrast ifølge giftemålet. Kan ikke finne han noen steder. I 1801 folketellingen er det for mange muligheter, men ingen på Halmrast. Giftemålet var på Øxnet, hvor Anne Haraldsdatter var from. Hvis noen har en ide' ville det vært kjempe flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tone halverson

Takk for informasjonen. Jeg hadde ikke Ingeborg som et av deres barn, antagelig fordi navnet hennes er anderledes. Angående Anne Haraldsdatter, har jeg mye informasjon om foreldre etc. Problemet jeg har er å finne Ole Andersen. Som Mona Årnes over skriver, er Anders Ellingsen en mulighet, men jeg finner ikke noen barn av dem i kirkebøkene. I folketellingen i 1865 bor 3 av barna deres på garden Storsveen som var en del av Halmrast. Setter pris på all hjelp. Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Tone Halverson, vi får feilmelding på epostadressa di. Kan du sende ein epost til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no slik at vi får bekrefta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.