Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#36495] Navn på minTipp,tipp oldefar

Recommended Posts

Gjest Vidar Arnesen

Jeg kommer ikke videre i min leting. Trenger navn på min tipp, tipp oldefar for å komme videre. Kan ikke finne noe mer på nettet og i skannede bøker. Min tipp oldefar heter Mons ludvigseen født ca 1865 -66 og kommer fra Myking i Lindås Han giftet seg 0112-1885 med min tipp oldemor som heter Oline Bertine Eriksdatter født ca 1859-60 på Erdal i Askøy. Er det noen som forsker på denne slekten, er jeg takknemlig for noe hjelp. mvh Vidar Arnesen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/122011-36495-navn-p%C3%A5-mintipptipp-oldefar/
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dette paret på Gjelsvik i Lindaas er nok foreldrene til Mons [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61263&gardpostnr=268&personpostnr=1946&merk=1946#ovre>LenkeMons og Oline døper et pikebarn Ingeline Bertine i 1886 og de bor på Gjeldsvig

Gjest Ingvard Skarvatun

Ludvig Larsson f.8.2.1838 og Marta Monsdotter f.5.10.1840 i Gjelsvik, Myking blir dine 3xtip. Dei gifte seg 29.6.1865 i Myking og fekk sonen Mons 21.2.1866 døypt 23.2.1866. Foreldra hans heitte Lars Larsson og Gjertrud Helgesdotter. Hennar foreldre var Mons Baarsen døypt 8.7.1802 i Lindås og kona Guri Jacobsdotter døypt 24.2.1805 i Lindås. Elles syner eg til dei som kom meg i forkjøpet. mvh Ingvard Skarvatun

Gjest Vidar Arnesen

Tusen takk til alle. Hjelpen har vært enestående av dere alle. Jeg har satt i times vis og ikke kommet meg noe lengre. Ser at det er andre steder å søke på også og der skal jeg prøve meg. Jeg har funnet mine 2xtipp foreldre på min oldemors side. Skal nå prøve å komme videre herfra selv. Igjen takk for hjelpen mvh Vidar Arnesen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.