Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vidar Arnesen

[#36495] Navn på minTipp,tipp oldefar

Recommended Posts

Gjest Vidar Arnesen

Jeg kommer ikke videre i min leting. Trenger navn på min tipp, tipp oldefar for å komme videre. Kan ikke finne noe mer på nettet og i skannede bøker. Min tipp oldefar heter Mons ludvigseen født ca 1865 -66 og kommer fra Myking i Lindås Han giftet seg 0112-1885 med min tipp oldemor som heter Oline Bertine Eriksdatter født ca 1859-60 på Erdal i Askøy. Er det noen som forsker på denne slekten, er jeg takknemlig for noe hjelp. mvh Vidar Arnesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Karlsen

-og mer informasjon finnes i bygdeboka (s. 119): Myking sokn : gards- og ættesoge . I / Martin Toft . - [Lindås] : Bygdeboknemnda , 1981 Den kan lånes på biblioteket eller kjøpes fra Sparebanken på på Knarvik, tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Karlsen

-og mer informasjon finnes i bygdeboka (s. 119): Myking sokn : gards- og ættesoge . I / Martin Toft . - [Lindås] : Bygdeboknemnda , 1981 Den kan lånes på biblioteket eller kjøpes fra Sparebanken på Knarvik, tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Her er både fødsel og dåp. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Arnesen

Hei Carsten Det er nok rett. Navnet tilsier at det er min oldemors søster. Hennes navn var Lovisa Johanna. Forstår jeg deg da rett, er min tipp tipp oldefars navn Ludvig Lars og som var gift med Martha Monsdatter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingvard Skarvatun

Ludvig Larsson f.8.2.1838 og Marta Monsdotter f.5.10.1840 i Gjelsvik, Myking blir dine 3xtip. Dei gifte seg 29.6.1865 i Myking og fekk sonen Mons 21.2.1866 døypt 23.2.1866. Foreldra hans heitte Lars Larsson og Gjertrud Helgesdotter. Hennar foreldre var Mons Baarsen døypt 8.7.1802 i Lindås og kona Guri Jacobsdotter døypt 24.2.1805 i Lindås. Elles syner eg til dei som kom meg i forkjøpet. mvh Ingvard Skarvatun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Lars Larsen og Gjertrud Helgesdtr. giftet seg i Lindås 24.06.1822. Alderen var oppgitt til 26år på dem begge (FamilySearch IGI) Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Og da er det vel Gjertru du finner på gården Tofto i 1801. LenkeNår det gjelder Lars er der flere alternativer, men et av dem finner du på Tofto( se en av de øverste linjene i lenken) Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Arnesen

Tusen takk til alle. Hjelpen har vært enestående av dere alle. Jeg har satt i times vis og ikke kommet meg noe lengre. Ser at det er andre steder å søke på også og der skal jeg prøve meg. Jeg har funnet mine 2xtipp foreldre på min oldemors side. Skal nå prøve å komme videre herfra selv. Igjen takk for hjelpen mvh Vidar Arnesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.