Gå til innhold
Arkivverket

[#36499] Skifte 1749, Lars Erichsen Sauren i Brønnøy,


Gjest Anna-Lisa Bårdgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Kjenner noen denne familien:Skifte etter Lars Erichsen Sauren , Han hadde angis å være ugift. Søsknene arvet han. Det var: Knud Erichsen, Bror, Moesøen, Kirsten Erichsdtr. Søster, Død, Anne Stephensdtr. Barn av Kirsten, Dordi Erichsdtr. Enke, Søster, Maren Erichsdtr. gift søster.; Amund Tiervold i Vesteraalen.Maren Erichsdtr. Fjærvoll, død 1749, 42 år gammel, gift med Amund Jonsen Fjærvoll, opprinnelig fra Vega, er min ane.Jeg har dessuten funnet et skifte i Maasøen 1757 der en Knud Erichsen nevnes.Hovedperson: Judith Christiansdtr. ektefelle, Knud Erichsen Jens Joensen, sønn, Fielsøen Lars Joensøn, 23, sønn, Schille Joen Knudsen, 14, sønnKilder er S. Edvardsen; Skifter fra Brønnøy 1686/1780Jeg håper at noen har opplysninger å gi om denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Foreldrene: Erik Knutsen Torget f. ca. 1651 d? g. 1694 Marit Larsdtr. Rodal. Barna: 1693 Rodal (uekte) Kirsten (Marit var mor) d. for 1749, g. 1717 Steffen Jonsen Fieldsoya, en dtr.; 1696 Doret (bare kone introd Rodal) d? g. 1720 Halstein Pedersen, bosted Torgnes store; 1700 Knut f. Dale Somna! d. 1776 g. 1732 Angier Olsdtr. Bosted Masoen (Sauren)g. II 1741 Judit Kristiansdtr. enke, g, III Maren Torgersdtr.; 1703 Maren f. Sauren mer seinere; Lars f. 1708 Udtorget (bare kone introd) d. ca. 1748 ugift.///Maren kan vaere mor til ei dtr. f. 1729 Milde Nilsdtr. Mor var Maren Eriksdtr. Tilrem, far Nils Jorgensen seinere gift og bosted Aunet Bro. Marit Larsdtr. dtr. av Lars Iversen f. ca. 1607 d. 1672 og h. Kirsti Nilsdtr. (d. 1691) Rodal Bro. Erik kan vaere sonn av Knut Knutsen og h. Anna Andersdtr. Henstein Bro.?/// Bronnoy Bygdebok vil gjerne laere mer om Maren!! Naar giftet hun med Amund? Naar dode hun, og hvor var bosted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser du har dod til Maren her. Hvor ligger Fjaerfoll og har du giftermaalet? Hvor mange barn? Vi trenger ikke mer om barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Tusen takk Margaret, dette var fantastisk.Når det gjelder Maren Erichsdtr. så har jeg bare annenhåndsopplysninger. Fjærvoll er ganske riktig i Bø i Vesterålen. Jeg har att hun ble gift ca 1739. Hadde 4 barn, Ane 1736, Martha ca 1740, Ingebor 1743, Johanne 1746.Amund Jonsen, hennes mann, var fra Floa på Vega. Han var klokker i Bø og Malnes. Mine opplysninger er fra R. Straume: Bø Bygdebok bind II og Bø Kommune Slektshistorie bind I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.