Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Larsen

[#36510] Tvillingene Dahl i Vadsø - når ble de født - de er døpt 15. juli 1860

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Av kirkeboken her, linje 31 og 32, fremgår det at de er født 30. - men hva står det mer der? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mariann Stokken

Eg har samanlikna litt med andre datoar han har skrive, og det _kan_ sjå ut som 30 september f. aar?Kva trur du?Venleg helsing Mariann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Kvalvik

Jeg mener det står at de var født 30.januar (1860).Barnene het Oluf Marensius og Nicolay Benjamin, foreldre Baard Nicolay Dahl og hustru Regine Bergitte-født Natvig.Hilsen Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mariann Stokken

Eg uttrykte meg litt dårleg, eg meinte at det stod f(orrige) aar, det er mogeleg det er feil med september, men visst det står januar, kva med det som står under, står det ikkje...ber?Venleg helsing Mariann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Larsen

Hei Mariann og Kjell! Takk for svar. Nå får jeg ikke lenken til å virke lenger, så jeg legger den inn på nytt, hvis flere vil se på dette. Altså linjene 31 og 32 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=808213&urnread_imagesize=gigant&show=38#bunnen>LenkeJeg er enig med Mariann at det som står nederst trolig er 'f. år' eller noe sånt - for dette forekommer flere steder i kirkeboken, og -ber kan vel da være september, oktober, november eller desember. Her på linje 49 står det samme:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor L Larsen

Det står 'December f. Aar'. Samme type D sees iallfall i dagsregisteret s. 506.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Larsen

Hei Tor og dere andre! Da tror jeg at jeg er enig med deg Tor om at det er December f. Aar.Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive