Gå til innhold
Arkivverket

[#36510] Tvillingene Dahl i Vadsø - når ble de født - de er døpt 15. juli 1860


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Eg har samanlikna litt med andre datoar han har skrive, og det _kan_ sjå ut som 30 september f. aar?Kva trur du?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Jeg mener det står at de var født 30.januar (1860).Barnene het Oluf Marensius og Nicolay Benjamin, foreldre Baard Nicolay Dahl og hustru Regine Bergitte-født Natvig.Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg uttrykte meg litt dårleg, eg meinte at det stod f(orrige) aar, det er mogeleg det er feil med september, men visst det står januar, kva med det som står under, står det ikkje...ber?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hei Mariann og Kjell! Takk for svar. Nå får jeg ikke lenken til å virke lenger, så jeg legger den inn på nytt, hvis flere vil se på dette. Altså linjene 31 og 32 her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?uid=808213&urnread_imagesize=gigant&show=38#bunnen>LenkeJeg er enig med Mariann at det som står nederst trolig er 'f. år' eller noe sånt - for dette forekommer flere steder i kirkeboken, og -ber kan vel da være september, oktober, november eller desember. Her på linje 49 står det samme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.