Gå til innhold
Arkivverket

[#36549] Dorothea Marie Olsdatter f ca 1760 Røyken


Gjest Eric Swane
 Del

Recommended Posts

Gjest Eric Swane

Kan noen bidra til å finne familien hun kommer fra, på Røyken eller deromkring?Hun ble gift først med Johan Christopher Hensel og senere med Johan Otto Svane (se f eks FT1801 Christiania).Et sted har hun blitt gitt slektsnavnet Dahl uten at jeg vet noe om hvordan det har kommet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her ser ut til å være mye merkelig.Jeg finner denne karen g. i Bergen , samme navn, men kan det være en generasjon bakover?LenkeFinner ingen med noe liknende navn i Kongsbergområdet i 1801.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nei, dette var ikke enkelt! Jeg finner en familie i samme tidsrom på Onsøy i Østfold:Arnt Jørgen Svane g.m. Anne Birgithe Casberg.Barn : Peder Svane, dpt. 1 may 1755 Edel Kristine Svane dpt. 21 april 1748 Tonne Svane dpt. 20 may 1753 Hans Henrich Svane dpt. 15 okt 1741 Fredrica Christina Svane dpt 19 jun 1740 Christopher Christian Svane dpt 23 1750 Birgithe Christine Sophie Svane dpt. 15des 1743 Henric Jørgen Svane dpt 1746 Alle på Onsø, Østfold.Legger en lenke til en av barna her: LenkeFor meg virker det som navnene har Tysk bakgrunn? Har til nå ikke funnet den som skulle være gårdeier i Kongsberg?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.