Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

[#36556] Tyding av merknad i kirkebok for Borre

Recommended Posts

Hva står det i merknaden for nr.112 Elias Hansen? Kom fra Laurvig (Larvik) ---- Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det muligens noe kluss med linken til: Borre 1852-1862 Ministerialbok Døde 1853 s.277 nr.112 Elias Hansen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kom fra Laurvig, hvor cholera - blev - efter hjemkomsten ? angrepet - sygdom, men blev helbredet for - og døde av delirium. Var drikfeldig.Siste linje gjelder nok ikke han, for han døde ikke i barselseng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,Berit. Det er vanskelig å se hva som står inn mot midten av sida, men jeg tror du har fått med deg det viktigste! Den nederste linja gjelder neste innførsel - nr.113.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Det kan virke som noen bokstaver først i linja har forsvunnet innbindingen, i mitt forslag merket (????):112. Kom fra Laurvig hvor Cholera rase[?] (????) og blev strax efter hiemkomsten angrepet (????) Sygdom, men blev helbredet for (????) og døde af delirium. Var drikfældig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til deg også, Kristian! Jeg ser ellers at Elias faktisk ble begravet 0410 - dagen etter han døde (0310). Det var svært raskt, iallfall i forhold til de andre på samme sida i kirkeboka!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.