Gå til innhold
Arkivverket

[#36658] Erik Andreas Olsen f.ca 1828


Gjest Britt Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Svendsen

Mine 2 x tippoldeforeldre er født på Florvåg i Askøy kommune henhodsvis 1828 og 1824 Jeg vet at de giftet seg 7/9-1856 Erik Andreas døde 4/11 1889. Er det noen som kjenner til foreldrene til disse 2. Takknemelig for svar. Mvh Britt Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

På IGI fant jeg en Erik Andreas Olsen, døpt 4. nov. 1827 på Askøy. Foreldre: Ole Erichsen og Berthe Andersdatter. Det kan kanskje være din Erik Andreas? En Ole Eriksen døde på Erdal i 1850, 54 år gammel. Det står at han var født på Boge i Hougs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Svendsen

Hei Det er riktig at Erik Andreas var gift med Berthe Marie Andreasdatter også født på Florvåg i Askøy kommune ca 1824. Jeg har ikke fødselsdato på henne heller. Syntes at det var veldig vanskelig å finne noe ut om både henne og hennes mann. Takker for all hjelp jeg kan få. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Svendsen

Hei Det er sikkert riktig at han giftet seg på nytt. Det er litt dumt at ikke datoene står oppført på begge sidene, men ser ut som om det er samme mann.Men det blir Berthe Marie Andreasdatter som blir min 2xtipp mvh Britt Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Svendsen

Hei Nina Masteberg. Det er sikkert mine 3xtipp du har funnet, men er usikker hvor du fant dette. Kan du sende en link eller noe. Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

Dødsfallet til Ole Eriksen fant jeg under Døde i Askøy 1742 - 1927 her på Digitalarkivet. Dåpen til Erik Andreas fant jeg på IGI på Family search. Den bør du sjekke i kirkeboken. Prøver på en link til Family search Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er det kanskje en du kan gå videre med…[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100012220550&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hord&juris2=Hord&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Hordaland+%28Bergen%29&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeDet dør en Andreas Andersen Florvåg i Askøy i 1862, drøyt 72 år gammel (f.ca. 1790). Lenke Han er født i Strudshavn, og kandidaten jeg har funnet til Berte Marie, ser ut til å være døpt i Strudshavn. I 1845 dør det en Berte Malene Andersdatter på Florvåg i en alder av 52 ½ år (f.ca. 1793) Lenke.Andreas Andersen Strudshavn ble konfirmert i Strudshavn i 1807 Lenke, Her er Andreas i 1801. Han har en søster som heter Berthe Maria LenkeANDREAS ANDERSEN Christening: 09 MAY 1792 Askoy, Hordaland, NorwayFather: ANDERS KNUDSENMother: SIRI LARSDR--------------------------------------------------BERTHE MALENE ANDERSEN Christening: 05 MAY 1793 Askoy, Hordaland, NorwayFather: ANDERS ANDERSENMother: ANNA OLSDR Her er Anders Andersen og kona Anne Olsdatter på Florvåg med bl.a. datteren Berthe i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Mastberg

På Family search IGI fant jeg også Ole Erichsen og Berthe Andersdatter som giftet seg i Haus 26, juni 1824. I FT 1801 på Yttre Boge er det en Ole Erichsen 4 år.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.