Gå til innhold
Arkivverket

[#36671] Anton Olai Pettersen fra Valberg i Lofoten


Gjest Alf Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Johansen

Anton Var født 1852 i Valberg,han var gift med Petra Anna Johansdtr fra Gjersvold på Gimsøy der han senere døde i 1905.Er det noen som vet noe om Anton og hvem foreldrene hans var?Han var fisker og gardbruker og jeg trur at han innimellom arbeidet i gruven i Vatnafjord.Har problem med å finne dem på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Her er Anton Pettersen på Gjersvold i Gimsø ved folketellingen i 1905 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01864&gardpostnr=69&personpostnr=411&merk=411#ovre>Lenke.Og kanskje er han her i 1865-tellingen for Borge i Lofoten med foreldre Petter Willumsen og Ingeborg Johannesdatter. I tillegg er nevnt søsken Karoline, Julie og Karen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Beklager - skal selvfølgelig være folketellingen 1900. Hører gjerne fra deg om det kan være de rette foreldrene som er funnet. Håper noen kan hjelpe deg med oppslag i kirkebok.Hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Johansen

Takk Inger for at du svarte på innlegget,ser ut for at Petter og Ingeborg er mulige foreldre kandidater.Lånte Hjem feil bygdebok for Borge og Valberg (bind 3) det er vel 6 ialt,Tenkte derfor at jeg skulle ta 'snarveien' her i brukerforumet. Skal ihvertfall la høre fra meg hvis jeg finner ut av det Hilsen AJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.