Gå til innhold
Arkivverket
Gjest May Karin Henriksen

[#36683] Skifter for Tinn ca. 1813, oppslag?

Recommended Posts

Leter etter aner til Ole Knudsen Tin, 33 år da han giftet seg i Stavern i 1816 med Anne Christine Henriksdtr.Har funnet en Ole Knudsen, 18 år, i folket. 1801 på gården Molie. Sønn av Knud Olsen, 44 år og Asloug Kittelsdtr. 40 år.I Tinn soga, Mæl sogn, u. gården Møli s.510 nederst på s., finner jeg foreldrene. Det står at det er skifte etter Aslaug i 1813, s. 511 øverst på s.Har lett i 'Skiftereg. for historiske data' uten å finne det lagt ut for den aktuelle perioden.Er det noen som vet og kan hjelpe/evt. slå opp for så jeg kan finne ut om han er den 'rette' person? Mvh. M-K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det ikke går tydelig frem hvem jeg spør etter skifte for.I følge bygdeboka er Jon Knutsson f. 1741 (folket. 1801, John Knudsen 60 år), g.m. Aslaug Olsdtr., f.1732, (Folket viser Asloug Jonsdtr., 69 år.) Skiftet som jeg henviser til er vel etter henne i 1813.Det ser for meg ut til at det har vært skifter tilgjengelg for perioden, da Tinn Soga ble skrevet på 1920 tallet.Det er jo skifte etter Knud Olsen og/eller Asloug Kittelsdtr. jeg håper å finne. mvh. M-K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive