Gå til innhold
Arkivverket

[#36787] Hjelp til oppslag i krk.bok


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Agde Dorthe Andreasdatter Berner f.13.8.1797 og døpt i Vor Frelsers krk. Kristiania 24.10.1797. I parantes står også (V.F. kirkebok 1787-1806 f.415)Alle opplysninger mottas med takk, s.s. foreldre, faddere etc. Hun burde jo være å finne i 1801-tell, men det har jeg ikke lyktes med. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Var ikke foreldrene oppført i kirkeboken? I følge søk på FS så var foreldrene Andreas Christensen Berner og Ellen Catharina Haanning. Det må være rett person, både fødsel og dåpsdato stemmer med det du oppgir.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk til Kjell Kvalvik, dette er rett person. Jeg har ikke sett kirkebøkene selv, kun kommet over gamle notater. Prøver å finne ut av Andreas Christensen Berner, om hvem det står i de samme notater at han forlot sin kone - de blev skilt ved kongelig bevilning.(Det må ha vært før 1804 hvor hans kone giftet seg igjen). Etter det skal han visst ha flyttet til København. Jeg har ingen opplysninger om ham, hvor han kommer fra, hvem som er hans foreldre etc. Derfor tenkte jeg det kunne være en ide å gå til kirkeboken for å se om hans foreldre f.eks. står oppført som faddere. Ett sted skal man jo begynne. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.