Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#36788] Bergitte Mikkelsdatter, f. ca 1805 Ibestad

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Hvem var hun....Hun var vel mest sannsynelig gift med en Berteus, da barna her har etternavnet Berteussen -datter. Men i folketellingene for 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=fodeaar&pgj=415&teljing=ft1865&filnamn=f61917.wc2&amt=19&funnenr=31>Lenke '75

Gjest Bernt Jenssen

Hei. Iflg. Astafjord Bygdebok bind II. Bergitta Kirstina Mikkelsdtr., f.1815, død 1889, Lavik i Gratangen. Datter av Mikkel Hansen, f.1782, d.1854 og Karen Maria Pettersdtr., f.1782, d.1870, Lavik i Gratangen. G.m.1838 Berteus Olsen, f.1806, død 1862. De bodde på Grov i Skånland. Berteus foreldre: Ole Nilsen f.1763, d.1811 og g.m.1788 Mette Maria Sørensdtr. f.1763. d.1837, de hadde 9 barn og Berteus er yngst.Bergitta's foreldre hadde 6 barn og hun er nr. 2. Bergitta og Berteus hadde 7 barn, i tillegg til de du har nevnt så er det. Mikkel, f.1841 og Karen Andrea, f. 1845, begge født i Grov. Håper dette kan hjelpe deg litt lengre. Mvh. Bernt Jenssen

Gjest Erik Berntsen

Jeg har registrert en del av Bergittas aner, men det er kanskje litt mye å poste her. Jeg kan sende en kopi av det jeg har om du (eller andre) ønsker det, send i så fall mailaddressen din til ebernts(krøllalfa)online(punktum)no.mvh Erik Berntsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.