Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#36811] Oppslag, vigde i Tysnes 1809

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ber om hjelp til oppslag i kirkebok for Tysnes, vigde 26.2.1809, Poul Qvale og Gjertrud: Lenke Heter Gjertrud virkelig Grovesdatter? Andre kilder har henne som Thomasdtr. Står det oppført noe om parets opphav og alder?På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/122325-36811-oppslag-vigde-i-tysnes-1809/
Del på andre sider

Tusen takk, Yngve! Men var det alt som sto? Har jeg så uflaks at det ikke sto hvor hun var konfirmert engang?Grove - hva er det for et navn, tro? Austevoll Gard og Ætt har henne som Thomasdatter, og det tjener en Gjertrud Thomasdtr. på Vernøy i 1801. Ikke finner jeg noen Grover i Tysnes heller. Undrer meg på om hun kan være datter av en Thomas på en Grove-gard? Hun er litt vrien, denne Gjertrud.

Gjest Gisle Hersvik

Kan det vere denne Gjertrud Christiane? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp12531750&gardpostnr=1634&personpostnr=3533&merk=3533#ovre>Lenke, f. 1775 i Hosanger.Om du ser på merknaden etter enka Ravn like over ved FT1801:

Hadde vært interessant om det sto mer i originalen for denne dåpen i Hosanger! Takk, Gisle.Jeg har lett i Hosanger etter foreldrene, men ikke funnet dem vigd, verken med hverandre eller andre.Jeg har også sett denne familien i 1801, Sokndal: LenkeTil orientering får Gjertrud tre døtre i Austevoll: Anna Margrethe 1809 (ektemannens mor het Margrethe), Oline 1812 (hans første kone het Oline), samt Gierhardine 1816.Takknemlig for alle innspill!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.