Gå til innhold
Arkivverket

[#36812] Hermand Olaus Hansen.Født 31/3 1884.Død/begravet i Trondheim ca 1954


Gjest Bente Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Hansen

Søker etter farfaren min.Hans foreldre var Hans og Marie Hansen.De bodde på Valebø i Telemark. Kan noen hjelpe meg,har prøvd alt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Herman Hauk

Hei ! Du kan finne konfirmasjonen hvis det er av interesse, på skannede kirkebøker. Skien Ministerialbok 1891 - 1899, år 1898 side 255. Han bodde da på Nordre Brekkejordet rett utenfor Skien sentrum.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herman Hauk

Hei Igjen ! På Johannes Kirkegård i Skien finner jeg en Herman Hansen født 31/3 1884 død 21/1 1954. Kan dette være den du leter etter ?Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Hansen

Hei Bjørn.Ja det er nok han.Tusen hjærtlig takk for hjelpen.Det er ikke fritt for at det kom en liten tåre i øyekroken min nå.Dette betyr veldig mye for meg.Venlig hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herman Hauk

Hei ! Det var fint at jeg kunne hjelpe, det kan se ut som det er samme graven som Inga Beate Hansen 14/2 1884 - 15/11 1968 Født Standlie. Jeg kan kjøre innom og ta et bilde av støtten en dag hvis jeg finner den i all snøen. Da trenger jeg en epost adresse og sende det til.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Hansen

Hei BjørnDet kan være han.hadde vært fint om du kunne gjøre det.Det kan hende at jeg har mer slekt enn jeg vet om.Har hørt av mine tanter at han fikk tvillinger (2 sønner)etter at han ble skilt fra min farmor.Min far som døde i 1988 var den eldste sønnen fra det første ekteskapet.Vet du hvor jeg kan henvende meg for å få sjekket det?vennlig hilsen Bente.Min E-post er:bente_ringstad_hansen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Bente. Eg hadde noko liknande for meg for nokre år sidan. Mamma sin onkel vart skilt like etter krigen, og gift oppatt, 'ingen' visste at han faktisk fekk tre born i det siste ekteskapet. Så mamma fekk tre 'nye' søskenbarn, det var hyggeleg!Ein god ide er å prøva å finna tak i dødsannonsen, sidan du er så heldig og veit både kvar han er begravd og dødsdato.Lukke til!!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er nok sannsynleg at du får negativt svar frå Varden avdi det er såpass lenge sidan, men ring Nasjonalbiblioteket, dei har avisa på microfilm(dei hadde iallfall det eg leita etter, men det var ei Oslo-avis).Det gjorde eg for ei tid sidan, og fekk få dagar etterpå kopi av sida med dødsannonsa, svært hjelpsame og hyggelege folk eg var i kontakt med!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.