Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37055] Mikrofilmer av tingbøker for Indre Sogn og Ytre Sogn etter år 1700

Recommended Posts

Gjest Terje Tandsether

Jeg har noen ganger vært i kontakt med fylkesbiblioteket for Sogn og Fjordane og lurt på om de har mikrofilmer av tingbøkene for Indre Sogn og Ytre Sogn etter år 1700, men har hver gang fått til svar at de kun har fram til år 1700. Nå ser jeg i spørsmål 27213, innlegg nr. 17 av Lars E. Øyane, datert 30.1.2005, at tingbøkene for Indre Sogn nå er filmet til ca. 1820. Vet dere om det er noen bibliotek/arkiver som har disse mikrofilmene, slik at de kan lånes til mitt lokale bibliotek? Jeg har ikke tenkt å kjøpe dem. Og er bøkene for Ytre Sogn filmet?

Gjest Yngve Nedrebø

Alle norske tingbøker opp til 1700 er mikrofilmet gjennom prosjekt finansiert av 'mormonerne'.Ved Statsarkivet i Bergen har vi dels mikrofilmet (16mm film), dels digitalfotografert, tingbøkene for Indre og Ytre Sogn m.m. også fra 1700-tallet:Ytre Sogn Tingbøker IA 25-54, tidsrom 1702-1887. (Filmet 2002-2003) Filmene har nummer MR 00042 108-116.Riksarkivet har kartlagt hva som gjenstår av filming av tingbøker etter 1700 for hele landet, og Riksarkivet filmer nå tingbøker 1700-1800.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.