Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37063] Askøy Birgitte Hamre f.3/12-1892 ukjent,foreldre?

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Hei. Er det noen som skulle ha opplysninger om denne damen.Birgitte/Bergitte Hamre f.3/12-1892. Hun var gift 1914 med Sigvald Sivertsen,Askøy, og bosatt i Strusshavn.Fødtselsår: kilde gravstein som man skulle anta er riktig. Hun er ikke gift på Askøy årstallet 1914 og pikenavnet Hamre er oppgitt av Y.Nedrebø,SAB da paret fikk barn født på Askøy. Har fått opplysninger om at hun skal være fra Austevoll/Sund,men kan ikke finne noen troverdige kandidater der.Det nærmeste jeg kommer er disse: Bergitte Hansdtr.Sund f.1895 (fosterdatter)[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01245&gardpostnr=174&personpostnr=1117&merk=1117#ovre>Lenke og Bergitte Johannesdtr.f.1895 Laksevåg/Austevoll (fosterdatter)

Gjest Oddvar Søreide

I Austevollsboka står det at denne Birgitte Nilsine Andrine reiste til Ålesund som jordmor.Det er ingen oppført i kyrkjeboka for Sund med det navnet født 1892 under garden Hamre i Sund.Har du ett farsnavn på denne Brithe ?

Gjest Olav Gatland

Hei! Jeg har ikke noe farsnavn på Bergitte,har sjekket de fleste kirker i Bergen for å finne deres vielse,men har ikke kommet noen veg.Setter pris på hjelp fra dere begge,da dette har blitt en 'liten' nøtt for meg,som virket rimelig grei å løse. Mvh.Olav Gatland

Gjest Svein Rindedal

Dette er min mors farsøster, tante Gitta, vel født i Bergen, far Julius Christian Hamre,slekt fra Hamre-gårdene i Fana, du kan sende en mail til srindedal@hotmail.com hvis du ønsker ytterligere opplysninger.

Gjest Ottar Eliassen

Gitta kom fra Bergen. Hennes svigermor Kristi kom fra Sund/ Austevol. Se vielsen i parantes(Sivert Andreas Sakariassen Strudshavnsvågen Gmd Strudshavn Vaagen f:1859 Kristi Larsdtr. Sund, Mellingen f:1864 g:2108 1890)Har sevl møtt Gitta da hun levde da jeg bodde i Skarholmen tidlig på 80 tallet. Hun er tipp oldemor til mitt barne barn. Hun har en gjennlevende datter, som bor i Skarholmen i dag. Jeg har litt om hennes forfedre, men det er noen år siden jeg holdt på med disse linjene, så jeg må se om jeg finner de igjenn. Vist noen har spørsmål om nålevende i slekten, så kom på denne: nesskogen@c2i.netmvh OE

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.