Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37065] Oppslag i kirkebok for Flå?

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Dette er mine aner Hans og Ingeborg ja, Hans`s data kjenner jeg godt...lurte på om noen kunne hjelpe meg med et oppslag i kirkebøker for Flå for å finne Ingeborg`s foreldre, har prøvd å søke men ikke funnet klart ut av noe om henne:-).. Mvh Anne Grete

Gjest Anne Grete Raaen

Hei! Har vært borti navnet Gunbjørn Evensen i min leting tror jeg, men Hans`s far er Gunbjørn Kristoffersen f. 30.07.1836 i Sigdal og mor Siri(Sigrid) Nilsdatter,Storbraatmoen f.09.06.1839 i Sigdal. Korsbøen navnet kom først inn i slekten med Hans på begynnelsen av 1900 tallet en gang. Vet at det fra før var minst 2 Korsbøen slekter i Modum. Mvh Anne Grete

Gjest Terje Østro

Ingebjørg/Ingeborg er døpt i Nes i Hallingdal, fødd samme dato som er oppgitt, foreldre var Elling Ellingsen Velta (1840-1874) og kona Ingebjørg Nilsdtr. fra Sevrestøen (f 1848). De budde på Velta under Berg i ytre Nes. Da Ingebjørg Nilsdtr. blei enke tok ho med seg de to døtrene ho hadde og flytte til Flå. Den ene dattera blei gift i Soknedalen, men Ingebjørg Nilsdtr. og dattera Ingebjørg har flytta videre. Dattera har altså flytta til Sigdal, kanskje Ingebjørg Nilsdtr. også blei med dit?

Gjest Tor Arne Vik

En av brødrene til Hans Gunbjørnsen, Nils f. 1868 var gift med Anne Kirstine Sørensdtr. Øderud (1871-1910) og hennes bror August Sørensen Øderud f. 1873 var gift med Kari Tomasdtr. Velta f. 1871.I Terje Østro's (innlegg 9) 'Gards- og slektshistorie for Nes i Hallingdal' bind I side 148-149 går det frem at Kari Tomasdtr. og Ingebjørg/Ingeborg Ellingsdtr. var søskenbarn. Du finner mer om Ingeborgs forfedre der så et lån av boka anbefales.

Gjest Anne Grete Raaen

Hei dere:-)! Mine besteforeldre på morssiden var søskenbarn, så både Nils`s og Hans`s familier er rett slekt. Har lett litt uten å få bekreftet Anne Kirstine Sørensdatter`s foreldre, men nå ser det jo ut til at jeg skal finne løsningene her også.Skal selvfølgelig låne boka og sier Tusen takk til dere begge for flott hjelp:-)! Mvh Anne Grete

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.