Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37087] Bereth Halvorsdt ell Hendriksdtr f. ca 1815 i M & R

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Elias Larsson Saugvold f. 1807 var gift med en Bereth: FT 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61569&gardpostnr=346&personpostnr=2409&merk=2409#ovre>LenkeHer står det at hun er fra Halse. Ekyeskapet fant sted i Halse:

Gjest Erling Myrbostad

Hei,Siden Elias Larssen er født i Stangvik, er den eneste jeg ser som kan passe Elias Larssen Husby fra Husbymoen i Todalen. Han er iflg Stangvikboka f. 1807, ser det står 61 år i 1865, men alderen er jo så som så i folketellingene, så det kan vel passe godt nok. Foreldre er Lars Elisassen fra Gammelmoen på Kvennset, som byksla Husbymoen i 1800. Kona het Ane Johansdatter, og det passer jo bra med oppattkalling på eldste datteren til Elias Larsen Saugvold.Søskena til Elias er: 1. Ragnhild, f.1802 2. Johan, f. 1804 4. Anne, f. 1810. Hadde sønnen Ola, f. 1835 med Jakob Nørbech 5. Anders, f. 1814, overtok plassen, gift med Lisbet Torsteinsdatter fra Nedre Slettneset under Nordvik i Stangvik 6. Maret, f.1820. Ho bodde i Røysa under Todalshaug,og hadde ei datter Johanna med Erik Olsen Halle, Øyan

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, men jeg hadde hans foreldre. Det er altså konas jeg er på jakt etter-:) Far til Lars E. Kvennset skal være Elias Eriksson Kvennset f. ca 1731. Da stopper det opp der, jeg har heller ikke hans kone.Takk for barna, de hadde jeg ikke.Det er alltid kjekt å fylle ut med sösken.mvh Kjellaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.