Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37121] Databaseveljaren - mangler for Fjell kommune, Hordaland

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I databaseveljaren - Hordaland - 1246 Fjell - alle, mangler flere databaser, blant annet døde i Fjell 1836-1969.Disse syv kommer opp: 1865-telling for 1246 Fjeld sogn (i Fjeld prgj.), Koppskatten 1645-46 for Nordhordland og Voss og ..., Vigde i Fjell 1814-1819, Skiftedesignasjoner for Sunnhordland 1731-1748, Skiftedesignasjonar i Nordhordland 1735-1748, Skiftedesingasjonar frå Nordhordland 1731, Matrikkelutkast for Sunnhordaland 1723Går jeg inn på f.eks. Vigde i Fjell 1814-1819, og videre på 'samme område', får jeg opp åtte databaser, men ikke de samme. Jeg får i tillegg opp 1875, 1900, 'Fjell døde 1836-1969' og Emigrantar frå Fjell, mens disse mangler: Skiftedesignasjonar i Nordhordland 1735-1748 mangler, Koppskatten 1645, Matrikkelutkast for Sunnhordaland 1723.Om jeg ikke teller helt feil bør det under begge valg ligge 11 databaser?

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det skal ikke variere. De gangene jeg har opplevd noe liknende er når jeg ikke har klikket på 'Opphev alle val', slik at det ligger allerede noen lagrede innstillinger inne, selvom det for meg ser ut som jeg har en 'nullstilt' Databaseveljar. At det så plutselig virker kan være at du imellomtiden hadde lukket og åpnet nettleseren igjen eller at du klikket på 'Opphev alle val'.Du må gi beskjed igjen hvis du opplever et begrenset utvalg selv etter at du har klikket på 'Opphev alle val' for da er det noe som ikke stemmer.

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg skal følge med litt videre. For som du sier, så har det iallefall 'sett ut' som jeg har nullstilt. Bildet på skjermen har vært 'valgløst', og bare stått i 'alle'.Har ofte problem med det jeg innbiller meg er cookies som henger også i søk i databasene/tellingene. Spesielt hvis jeg har brukt litt av kvelden på å søke, så vil ikke systemet være med meg fra den ene tellingen til den andre. Det kan se ut som jeg har valgt 1900-tellingen, for eksempel, men når jeg trykker søk så er jeg tilbake i 1865. Eller jeg kan trykke på neste side, og så er jeg tilbake i et tidligere søk. Litt ustabilt - og jeg vet ikke om det ligger hos meg?Men 'opphev alle val' - det skal jeg klare!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.