Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37126] Siri Thomas/ Tommesdt. Biørcheland g.m. Ole Nielsen Boge. Hvem var foreldrene?

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Siri Thomasdt. Biørcheland ble gift med Ole Nielsen Boge (ca. 1745-1803) i Manger 24.06.1766. De bodde på Biørcheland. I 1801- tellingen er Ole oppgitt som enkemann.Hvilket år ble Siri født og hvortid døde hun? Hvem var foreldrene hennes?Jeg finner Siri nevnt som både Thomasdt. & Tommesdt.Under døde i Manger før 1803 finner jeg disse tre fra gården Biørcheland: 1. Thomas Jacobsen d. 60 år i 1761 2. Thomas Monsen d. 79,5 år i 1779 3. Tommes Monsen d. 90 år i 1779.

Gjest Jan Pedersen

Hei Yvonne ! Finner flg. iflg Anectry : Sigri Tomasdtr f 1736 Manger gift med : Ole Nielsen Sigri foreldre : Tomas Jacobsen f 1701 gift med : Anna Knudsdtr f 1707 Barn : Jacob f 1729, Rasmus f 1731, Anna f 1734, Sigri f 1736, Marthe f 1738, Knud f 1741, Birthe f 1744, Jonas f 1747Tomas foreldre : Jacob Tomasen Anna Knudsdtr foreldre : Knud Nielsen gift med : Brita magnesdtr Jan.P

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Yvone og Jan,vet du om din Ole Nielsen Boge hadde en bror ved navn Halvard, født ca 1746, og som flyttet til Bergen og giftet seg med Maren Andersdtr Hauge?Vet du i tilfelle også hvem foreldrene til Halvard og Ole er? Og hvilken Hauge-gård det kan være snakk om for Marens vedkommende?Mvh Arnfrid

Gjest Kenneth Bratland

Ved skiftet etter Thomas Jakobsen Birkeland på Radøy den 23. mai 1761 arvet enken Anna Knutsdatter og sønnen Jakob Thomassen Rong. Han kan derfor ikke være far til Siri Thomasdatter Birkeland.Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Arnfrid Mæland

Kan dette være 'vår Siri', i tilfelle må det kunne være mulig å finne ut når skiftet er datert og når hun døde, men hun har altså trolig dødd etter Tomas som navnt i (5).'LenkeArnfrid

Gjest Kenneth Bratland

Foreldrene til Siri må være Thomas Monsen Birkeland (født ca. 1689/1699 død 1779) og 2. kona Mari Gundersdatter Birkeland (født ca. 1709 død 1782). Første kona til Thomas Monsen var Mari Knutsdatter som det ble holdt skifte etter 12. juli 1737: LenkeMvh.Kenneth Bratland

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Arnfrid: jeg skal gi deg en lyd om jeg finner noe . Jeg er ikke begynt å ta for meg Ole siden Siri har skapt litt kaos for meg for øyeblikket :o)Må si at jeg ikke har peiling på skifter, men er det alltid en selvfølge at alle barna blir nevnt? Jeg mener; vil det ikke være naturlig at kone og odelssønn registreres ettersom de er 'hoved- arvere' og at resten av søskenflokken gjerne kunne ha en 'privat' arvedeling?Jeg har tro på at innlegg 2 er vesentlig her, men vil ikke akkurat si at jeg er blitt klokere på dette. Det ser ikke ut til at det skal være enkelt nei :o)Kan vi 100 % utelukke en av Thomas`ene?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.