Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37129] New York Stempelfabrikk Kristiania

Recommended Posts

Gjest Gry Olsen

Familien har diverse stempler trykket opp privat til butikk drevet i Sortland. De overtok denne butikken fra 1919. På 2 av stemplene står det gravert navnet jeg har nevnt i teksten over. Jeg har forsøkt å 'google' uten å komme over noe... Er det noen som har hørt om 'firmaet'? Er det norsk eller produsert i Amerika? Er litt nysgjerrig på dette :-)

bilete0566.jpg

Gjest Per Helge Seglsten

Om du ikke får noen andre til å hjelpe deg: Neste gang du er i Oslo, kan du ta en tur innom Byarkivet i Møllergata, eller Deichmanske bibliotek, og kikke i adressebøker/telefonkataloger fra rundt 1919. Stempelfabrikken burde dukke opp da. For det ser jo ut som om fabrikken har hett 'New-York', men befunnet seg i Oslo.

Gjest Lena Berg Nordli

På -70 eller tidlig -80 tall lå New York stempelfabrikk i Oslo, området rundt omkring Tollbugata, i nærheten av Steen og Strøm varemagasin. Jeg pleide å vente på trikken tvers over gata for dem. Aner ikke om den fortsatt finnes.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.