Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37130] Gildeskål: Lisbet Isaksdtr. Kjelling. 1771-1867

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen

Far: Isak Pedersen Kjelling. Gift med Hans Kristoffersen Arstad. 1767-1820. Hvem var hennes mor? Og kan noen hjelpe med øvrige aner? Ifølge familieoverleveringene skulle hun ha blitt 112 år, men som vi ser var det ikke fult så mye.

Gjest Inger Eide

Det finnes et skifte i 1778 etter Margaretha Johansdatter, ektefelle Jeppe Iversen.Der er en Agnethe Olsdatter omtalt som datter av avdøde og fra hennse 1. ekteskap. Agnethe er gift med Isach Persen. Ytre Kjellineg. Kan dette være riktige personer? Finner ikke flere skifter med denne Margaretha J. i farten. Vennlig hilsen IE

Gjest Eva Helene Erntsen

Dette er nok riktige personer hele veien. Det med fødselsåret til Lisbet har jeg fra to kilder, ingen av de er primærkilder så det kan nok godt hende at hun var født i 1776 istedet for 1771.Noen som har noe mer om anene? Takk for hjelpen så lenge.

Gjest Frank Johansen

Skifte etter Isach Pedersen Kjelling åpnet 27/1-1890 (internt skiftenr. 14728 DIS-Salten).Ektefeller: Agnetha Olsdatter KjellingBarn: Peder, Else, Lisbeth og Sara, alle umyndige.Verge: Lensmann Ole Sandberg.----------Skifte etter Helge Pedersen Maarnes åpnet 5/5-1807 (internt skiftenr. 6859 DIS-Salten).Arvingene var barn av hans nevøer og nieser. Blant dem vi finner vi:Lisbeth Isachsdatter, Arstad i Beiarn. Gift med Hans Christophersen Arstad i Beiarn.----------Skifte etter Lisbeth Stephensdatter Kjelling i Beiarn(!) åpnet 17/6-1778 (internt skiftenr. 7782 DIS-Salten).Ektemann: Peder Isachsen Kjelling.Blant barna: Isach Pedersen Ytt. Kjelling (og tre sønner og to døtre til)----------Skifte etter Margaretha Johansdatter Ytt. Kjelling åpnet 15/6-1778 (internt skiftenr. 7877 DIS-Salten).Ektemann i 2. ekteskap: Jeppe Iversen Ytt. KjellingBlant barna: Agnete Olsdatter Ytt. Kjelling, g.m. Isach Pedersen Ytt. Kjelling.----------Skifte etter Mali Davidsdatter Indre Kielling åpnet 23/5-1740 (internt skiftenr. 11087 DIS-Salten).Ektemann i 2. ekteskap: Isach Olsen Indre Kielling.Sønn av 2. ekteskap: Peder Isachsen Indre Kielling.

Gjest Birger Forsmo

Jeg har skrevet i et notat at Lisbeth Isacsdatter skulle være stemor til en Peder Hansen. Jeg har ikke anledning til å gå inn på skiftene akkurat nå for å kontrollere, men kanskje andre kan se på skiftet til Lisbeth?Mvh.Birger Forsmo

Gjest Birger Forsmo

Jeg har skrevet i et notat at Lisbeth Isacsdatter skulle være stemor til en Peder Hansen. Jeg har ikke anledning til å gå inn på skiftene akkurat nå for å kontrollere, men kanskje andre kan se på skiftet til Lisbeth?Mvh.Birger Forsmo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.