Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37141] Family search - problemer ved innskriving av navn/dato

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Er det andre som har problemer når de skriver inn i navnefeltene i FS. Jeg kan f.eks skrive Ole i feltet 'First name' og deretter Larson i 'Last name' Når jeg har skrevet inn de tre første bokstavene i Larson så hopper en tilbake til 'first name' og begynner å skrive det slik at det står 'sonole' og 'Lar' Det samme skjer når jeg skal skrive inn i feltet 'father' etter tre bokstaver hopper en til 'first name' feltet. Så er det å slette å begynne på'an igjen. Da pleier det å gå så noenlunde bra. Det hender også i feltet 'year' at det f.eks står 1743 og så setter du pekeren bak 3 tallet og sletter det for å skrive inn 2 i stedenfor 3. Da hender det ofte at 2 tallet havner helt først i feltet 'first name' Følte at dette oppsto etter å ha installert Service pack 2.

Gjest Ørnulf Schømer

Jeg synes å huske at noe lignende har skjedd meg noen ganger også. Men ikke konsekvent. Jeg har tenkt at dette kan ha noe med at jeg er for raskt ute med å skrive i feltene før siden ordentlig er lastet.Når siden lastes settes skrivemerket til først i fornavnsfeltet. Har man da rukket å skrive ole lar, så vil det bli sonole lar utav det.Det var i det hele tatt lettere å navigere i FS-sidene tidligere. Før kunne jeg klikke inn på søkeresultatene, undersøke de, og så gå 'back' for å finne ny en. Dette synes jeg fungerer sjednere nå, og jeg er nødt til å åpne søkeresultatene i nytt vindu for å 'beholde' søkeresultatene.Ørnulf

Gjest Johan Arthur Hansen

Du kan ha et poeng der at jer er for rask med å skrive før siden er lastet ferdig. Jeg har også merket forandringen når en skal gå 'back' for å finne en ny en. Jeg har også begynt med å åpne søkeresultatet i et nytt vindu. Mvh. Johan Arthur Hansen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.