Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37144] August Johansen, f.1865 i Uddevalla i Sverige

Recommended Posts

Gjest Tom R Johansen

Min oldefar August Johansen f.13.05.1865 i Uddevalla i Sverige, gift før 1916 med Kristine f.03.03.1861 i Värmland i Sverige.De hadde følgende barn: 1.Einar Johansen, f.21.08.1890 i Kristiania. 2.Ellen Mathilde Johansen, f.06.05.1898 i Kristiania.Fant familien i folketellingen 1.februar 1916 for Kristiania i Brokmansgate 2. Vet ikke hvor tid disse kom til Norge.Kan noen hjelpe meg med å finne fødsel og foreldre på August og Kristine i Sverige? Også interesert i å finne ut når familien kom til Norge!Takk for hjelp! Hilsen Tom

Gjest Solveig Håklev

Bergensgt ligger på Sagene/BjølsenTror dette må tilhøre Sagene KirkeI den scannede krk.boka for Sagene konf.fra 1910 finner jeg en Agnes Cecilie Johansen f.28/3-1895 døpt 16/6-1895 Konf. 3 april 1910Foreldre :Klædesfabr.August Johansen h.Christina AnderssonKanske bare ett sammentreff av navn,men.....Disse bor da i Larviksgt som også er på Sagene

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Tom! Beklager at jeg la inn feil link, bra du fikk riktig lenk av Hanne Ludvigsen...Slik jeg forsto det når jeg pratet med deg Tom så hadde du fulgt familien tilbake til 1916? Der sto det når familien bodde året tidligere, og det var samme sted?Prøv å let noe videre i de kommunale tellingene for Oslo slik Solveig råder deg til. Vil nok kanskje finne flere søsken av vedkommende du leter etter også? Kanskje også andre slektninger?Ha en fin dag alle sammen! Hilsen Kai

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.