Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37237] Oppslag Kirkebok for Bø i Vesterålen i 1918, er det mulig?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

I april 1918 ble der født en pike Margit Johanne i Bø, Lofoten av mor Jensine Mathhilde Josefsen, f. 1896. Er det mulig å få vite hvem som var far til Margit? Margit flyttet senere til USA.Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Mvh.Birger Forsmo

Gjest Pål W. Martinussen

Iflg. 'Bø Slektshistorie' ble Jensine Josefsen gift 1917 med Matæus Andreas Martinsen, f. 1895 Fjærvoll, BØ. 4 barn: Jenny Matea, Lilly Jakobine, Jens og Margit. Rekkefølge ukjent. (Bø ligger forøvrig ikke i Lofoten, men i Vesterålen)

Gjest Birger Forsmo

Takk til deg Pål W. Martinussen.Men dette gjelder nok en datter som bløe født i 1918 og som skrev seg for Marinussen eller Martinsen. Hun dro til USA i 1924 sammen med Jensine, Jenny og Lilly Martinussen. Hun kalte seg da Martinussen. Muligens hette faren Matheus Martinussen. Finner du han i 'Bø Slektshistore'?Jeg beklager at jeg i farten skrev i Lofoten for jeg vet jo at det er Vesterålen.Mvh.Birger Forsmo

Gjest Pål W. Martinussen

Far til Matæus het Martinus Andreas Pedersen, f. i Hadsel 1841 d. 1916. Etternavnet til Matæus er nok Martinussen, dvs. feilt oppgitt i 'Slektshistoria'. Jeg vokste forøvrig opp på Fjærvoll, i nabolaget til yngste bror av Matæus og kjenner flere av nevøene og alle brukte/bruker Martinussen som etternavn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.