Gå til innhold
Arkivverket

[#37361] Peder Pedersen Sletmoen, født omkring 1786, hvor?

Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Jeg leder efter min tiptipoldefar, Peder Pedersen Sletmoen, som er Jæger(soldat?) og 29 år, og bliver gift 17.12.1815 i Moss. Han kan ikke findes født i Moss, er heller ikke med i FT 1801 der.Han har været med i krigen, hvor han blev såret. Nu har jeg prøvet Family Search, hvor jeg har fundet nogen Pedersen Sletmoen fra Engerdal, Hedmark - hvilket sogn er det? Han var desværre ikke på listen. Er der nogen her, der har adgang til kirkebøgerne for fødte omkring 1786 i ENGERDAL?Med venlig hilsen Annelise Brahtz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Åsvold

Peder Pedersen Sletmoen i Engerdal kan ikke være den du er på jakt etter. Denne Peder Pedersen var fra Heggeriset, den gang hørende til Trysil, nå i Engerdal i Hedmark. Han ble døpt 1787 i Trysil kirke. Han giftet seg i 1811 med Marit Abrahamsdatter. Disse var gårdbrukere på Sletmoen i Engerdal, der Peder døde i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annelise Brahtz

Hej Bjørn Olav Tak for dit svar. Nu håbede jeg ellers at der var en lysning. Engerdal er strøget af listen! Jeg har prøvet mig frem både her og der i over 12 år, Peder har gemt sig godt.Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.