Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37364] Joelsen- Gausdal

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Er det noen som kjenner til de følgene? Simen Joelsen, døpt i Østre Gausdal kirke 1774, gift med Sigrid Hansdatter Ouen, hun var døpt 1-1-1757, men det er en stor alders forskjell, så jeg vet ikke om det kan være riktig. Håper at noen der ute har svar på dette. På forhånd takk! Hilsen fra Gerd

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/122876-37364-joelsen-gausdal/
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1801-tellingen for Gausdal finner jeg Simen Jonsen (Joensen) og Sigrid Madsdatter. Han er 27 år, hun er 48 og de har to barn på 1 år Lenke. Det er hennes andre ekteskap.I FS/IGI finner jeg at døtrene Johanne og Ingeborg ble døpt i Østre Gausdal 30.1.1800. Iflg. samme base, som bør sjekkes, ble Sigrid Madsdatter gift med Simen Jonsen i 1.11.1799 i Østre Gausdal.Finner en Sigrid Madsdatter og Peder Olsen som har en datter Ingeborg, f. 2.4.1786, døpt 28.5.1786 i Østre Gausdal (IGI). Dette paret kan muligens være identisk med:PEDER OLSEN Marriages:Spouse: SIRI MADSDT.Marriage: 09 APR 1776 Ostre Gausdal, Oppland, Norway--------------------------------------------------Da kan det muligens være flere barn født mellom 1776 og 1786 (ev. søke i IGI; Batch nr. C420151). Det hender at det kun er farens navn som er registrert ved dåpen.

Gjest Bjørn Solbrå

Hei Gerd. På Familysearch finner jeg en Simen Johannesen døpt i Østre Gasdal 6 februar 1774, faren heter Joen Jacobsen. En Joen Jacobsen har også en sønn Jacob Johansen til dåpen 5 januar 1770 og en til 1 januar 1771. Fremdeles iflg. Familysearch er det inngått ekteskap mellom Joen Jacobsen og Ingeborg Larsdatter 20 juni 1769. Da burde vi også forvente å finne en Lars Johansen, og helt riktig, han ble døpt 25 august 1776. Noen passende dåp for Joen Jacobsen finner jeg ikke på Familysearch, men jeg ser på hjemmesidene til Tor Onshus har han et ektepar Jacob Auseth og Rønnoug Jonsdatter Gryte gift 1744, disse kan vel ihverfall være mulige foreldre til Joen Jacobsen. Noen gård som heter Ouen eller lignende i Gausdal kjenner jeg ikke til, er du sikker på at det ikke skal være Auset?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.