Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37497] Født på Grünerløkken i Kristiania i 1894

Recommended Posts

Gjest Jørn Olsen

I 1900 er en Kristian Haugen', bosatt i Seildugsgade 4 i Kristiania - født 1894. Han er i følge avisintervju født på Grünerløkken i Kristiania 2. november 1894. Far: agent Marius Nielsen Haugen, født 65 i Ski Sogn. Mor: Ane Haugen, født 72 i Danmark.Er det noen som har mulighet til å sjekke dåpen til denne Krsistian Haugen og se om han ble døpt 'Jens Kristian Haugen'? Og hva som ellers står angående hans dåp.mvh Jørn Olsen Skien

Gjest Laila Kornstad

Han var nok døpt i Paulus kirke, som ble innviet i 1892. Kirken ligger på en plass mellom gatene Markveien og Thorvald Meyers gate. Før 1892 sognet Paulus menighet til den kirken som nå heter Sofienberg kirke, men som før het Petrus kirke.Hilsen Laila Kornstad.

Gjest Jørn Olsen

Hei.Mange takk begge to! Det er vel kanskje tvilsomt om noen har tilgang til den kirkeboken, men da har jeg en plass og lete. Jeg kan jo prøve det du sa Laila og sende en mail til denne kirken. Jeg hjelper en som skriver en biografi, så det er i den forbindelsen dette navnet dukket opp.Igjen mange takk.mvh Jørn

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Han er helt riktig født 2. november 1894 i Marstrand Gade 15, døpt i Petrus kirke 25. november samme år, fullt navn 'Jens Kristian'. Foreødre 'Peder Marius Nielsen Haugen, Bogselger, Hustru Anne Kristense'. Fødselsår han 1865. hun 1872. (Foreldre er viet i Danmark 18 august 1890). (Petrus ministerialbok 4 f.129)

Gjest Jørn Olsen

Hei Geir.Du skal ha mange takk! Det var et stort poeng å få oppklart om han hadde navnet Jens Kristian og ikke bare Kristian. Igjen mange takk for hjelpen. Jeg skal sende avklaringen videre til forfatteren.mvh Jørn

• 1 måned senere...
Gjest Jørn Olsen

Denne Jens Kristian skal ha fått en bror som het Haakon Haugen og som skulle være 16 år i 1922. Han var dermed født ca 1906. Er det noen som kan finne ut når denne Haakon er født? Jeg kikket i kirkeboken for Petrus som er skannet for denne perioden, men fant han ikke der i 1905,06,07. Foreldrene skulle ha bodd på samme stedet etter hva jeg har fått opplyst?mvh Jørn

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Jørn.Paulus Mini 16 1902 - 1906 Kort 9/9, dåp nr.146, s.241Haakon Sverre f.28/3, dpt.: 10/6 1906Peder Marius Nilsen Haugen, Agent - H. Ane f. Christensen. Bosted: Fosvn.10, han f.1865, hun f.1872.Faddere: Ug. Jenny Gulbrandsen, Fosvn.10, Nils Samulsen, Gaardbr., ib. Ægte. Anm: Viet: Harböore/ Harboöre 1890Mvh.Lillian

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.