Gå til innhold
Arkivverket

[#37567] Anne fra Engelsviken

Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Jeg forsöker å finne ut hvem som var foreldrene til Anne Gundersdatter Engelsviken. Jeg vet at hun giftet seg med Helge Olsen,Stötvig Nedre i Rygge i 1692.Hun fikk flere barn med ham. Anne döde i 1741 og Helge döde i 1739 Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fredriksen

Hei Per. For mange år siden har jeg notert en Anne Gundersdatter på Engelsviken. Jeg har hverken fødsels- eller dødsår på henne. De søsknene jeg har notert er Nils Gundersen Engelsviken f. 1657, Kjønik Gundersen Reklingholm f 16/2-1666 - Ca 1741, Ole Gundersen d. 1741, Peder Gundersen Unum 1675-1741, Ingrid Gundersdatter Visur d. før 1741 og Gjertrud Gundersdatter d 1738. Som foreldre har jeg notert Gunder Nilsen Engelsviken 1604 - 1688 og Eline Olavsdatter (Olsdatter) Strømshaug-Strømnes. Jeg har dessverre mistet kildehenvisningene jeg engang hadde (de forsvant da jeg byttet dataprogram). Om dette er riktig Anne vet jeg derfor ikke helt sikkert, men alderen stemmer i hvert fall. Jeg har også noen tilleggsoppysninger. Du kan kanskje kontakte meg på mail hvis du finner det interessant. dfredrik@online.noMvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Andreas Andersen

Stemmer nok at forelderne er Gunder Nilsen Engelsviken og Eli Olsdatter. Kanskje kilden som savnes er en artikkel i Onsøy historielags Varden fra 1953. Artikkelen heter' Slekten på Engelsviken i eldre tid'. Av Kaare Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at forelderne er Gunder Nilsen Engelsviken og Eli Olsdatter. Kanskje kilden som savnes er en artikkel i Onsøy historielags Varden fra 1953. Artikkelen heter' Slekten på Engelsviken i eldre tid'. Av Kaare Bjerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager her ble det litt mange innlegg. Dersom artikkelen ønskes,kan jeg forsøke å senden den over. Send meg epostadressen. Mvh. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.