Gå til innhold
Arkivverket

[#37682] Skifte etter Pernille Andersdtr. Gangstø, Skånevik skipr.

Gjest Arne D. Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne D. Tveit

Er det mulig å få opplysninger om arvinger og eventuelle formyndere i skifte etter Pernille Andersdtr. Gangstø i Skånevik skibreie. Ref: 631 A.a.12 1804 - 1815. Mvh Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 10. mars 1814 og nevner forhen avdød mann Lars Ølversen, og arvingen, datteren Kari Larsdatter, 20 år og med Lars Johannessen Sunde som formynder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne. D. Tveit

Takk for hjelpen. Denne familien er ikke lett å finne ut av. Far hennes, Anders Willumsen, ble det holdt skifte etter i 1791. Dødfallet ser ikke ut til på være ført i kirkeboka. Mora, Kari Halsteinsdtr. var i live i 1781, men ikke nevnt på Gangstø eller Handeland i 1801. Pernille ble gift første gang i 1780 med Lars Mathiassen Eikeland. Han døde før 1790, men jeg finner ikke begravelsen i kirkeboka. Den andre mannen hennes, Lars Ølversen, døde før folketellingen 1801. Han er heller ikke å finne. Pernille finner jeg heller ikke blandt de gravlagde. Hun hadde flere barn i begge ekteskapene, som alle uten et, døde små. Ingen finner jeg gravlagt. Det blir ikke lett å finne ut hvor de forskjellige kom fra nå jeg ikke aner når de ble født. Er det noen som kjenner opphavet til disse personene. Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.