Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37682] Skifte etter Pernille Andersdtr. Gangstø, Skånevik skipr.

Recommended Posts

Gjest Arne. D. Tveit

Takk for hjelpen. Denne familien er ikke lett å finne ut av. Far hennes, Anders Willumsen, ble det holdt skifte etter i 1791. Dødfallet ser ikke ut til på være ført i kirkeboka. Mora, Kari Halsteinsdtr. var i live i 1781, men ikke nevnt på Gangstø eller Handeland i 1801. Pernille ble gift første gang i 1780 med Lars Mathiassen Eikeland. Han døde før 1790, men jeg finner ikke begravelsen i kirkeboka. Den andre mannen hennes, Lars Ølversen, døde før folketellingen 1801. Han er heller ikke å finne. Pernille finner jeg heller ikke blandt de gravlagde. Hun hadde flere barn i begge ekteskapene, som alle uten et, døde små. Ingen finner jeg gravlagt. Det blir ikke lett å finne ut hvor de forskjellige kom fra nå jeg ikke aner når de ble født. Er det noen som kjenner opphavet til disse personene. Mvh. Arne D. Tveit

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.