Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#37878] Barnhem i Odda

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Jag undrar om någon vet om det fanns något barnhem i Odda ca 1920-1935? Finns det i så fall något register över barnen som varit på barnhemmet/barnhemmen? Min morfar Geirfinn Gundersen f.1919 sägs ha varit ett barnhems barn från Odda', men jag har inte hittat något om det. Tacksam för alla tips.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/123386-37878-barnhem-i-odda/
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har aldri hört at det var barnehjem i Odda (vokste selv delvis opp der inne)og har heller aldri hört min mor (som vokste opp der på den tiden) nevne noe barnehjem der.Kanskje du finner noe her: [url="http://odin.dep.no/bld/norsk/dok/andre_dok/veiledninger/069041-120004/dok-bn.html>Lenke 'Mer om barnehjem i arkiveneDette er arkiver der det ligger litt forskjellig informasjon, men det er ikke undersøkt hva dette eventuelt kan være.Fremgangsmåte for søk: Gå inn på

Gjest Marie Skålnes

Eg såg etter din morfar under fødde i Odda 1919 (skannet inn en av de siste dagene), utan å finna han. Her er en link som omhandlar ein annan gut, fødd i Odda 1920. Han ble sendt til barneheim ved Stavanger. Det tyder vel også på at der ikkje var nokon barneheim i Odda: LenkeEg er oppvaksen i Skånevik (nå Etne) kommune, nabokommune av Odda, og eg kan heller ikkje hugsa at der var nokon barneheim i Odda. Vaisenhuset i Stavanger høyrde eg om. Ungdommar/born derifrå vart sende som arbeidshjelp til enkelte gardar i mi heimbygd. Somme vart adopterte dit.Ellers var (er?) der barneheimar på Voss og ved Os.

Gjest Tina Dimberg

Tack för era svar.Geirfinn Gundersen föddes 21/12 1919 i Atneosen i Storelvdal.Han ska ha hamnat på barnhem i Odda när han var lite större. Det stämmer nog att det inte fanns något barnhem i Odda för jag hittar själv inga uppgifter om det.Kan det ha funnits något i Atneosen eller i Storelvdal?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.