Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38031] Kasper Kristiansen f 1868 Skomaker på plassen Stenerud

Recommended Posts

• 2 år senere...
Gjest Daniel K. Granberg

Hei!Sannsynligvis er dette mannen du leter etter:Casper, født 05.09.1868, døpt 01.11.1868, født utenfor ekteskap, far Christian Johannessen Langvasslien, mor Berthe Pedersdatter Rallerud. Kilde: Ministerialbok for Nes i Nes 1859-1874, s. 74Det blir født kun en Casper med Christian som far i Nes i 1868, så hvis opplysningene om fødested og fødselsår i folketellingen er korrekt, er nok dette 'din' Casper.Både Langvasslien og Rallerud er plasser som befinner seg i 'Skauen' i Nes. Fra bygdeboka: 'Det store skogområdet mellom delet mot Sør-Odal i nord og nord-øst, mot Eidskog i øst og Aurskog i sør kalles kort og godt Skauen'.

• 5 måneder senere...
Gjest Morten Strøm

Hei.Beklager at jeg ikke så ditt innlegg før nå. Jeg er enig med deg, og har også kommet frem til de samme. Forøvrig er jeg godt kjent i området, da jeg er fra Nes og har ferdes mye inne på Skauen og vet godt hvor både Langvasslia og Rallerud er. Takk for hjelpen.Mvh Morten

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.