Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38047] Thorleif Hansen

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Jag söker efter fakta om Thorleif Hansen. Jag vet inte när han är född, men chansar på ca 1890 - 1895. Det skulle vara roligt att få reda på hans födelsdatum och vilket år han föddes.Thorleif gifte sig med Signe Emilie Fos (Hansen som gift) född 24 december 1891 i Ullensaker. Signe gick bort 24 augusti 1970.De fick följande barn tillsammans:Dotter: SVANHILD Tordis Dagmar Hansen född 13 januari 1917 i Östre Aker.Son: TORMOD Oddvar Hanssen född 15 maj 1918.Son: KJELL Waldemar Hansen född 5 augusti 1920.Dotter: SOLFRID Hansen (Steinbakken som gift) född ? .Son: ARNE Rolv Hansen född ?Son: Egil Hansen född ca 1925Thorleif arbetade på järnvägen på Norske Statsbaner. Han bodde under många år i Nittedal. Jag har hört att han hade en bror som hette Karl, men är inte helt säker.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/123553-38047-thorleif-hansen/
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Jag har fått reda på mer upplysningar om Thorleif.Han föddes 1896 i Nes, Romerike.Hans yrke var dagarbetare.Thorleif och Signe var bosatta i Engen, Linderud.De gifte sig år 1916.Jag har sökt i folketellingar, men hittar inte Thorleif någonstans. Sökte i 1900-tellingen för Nes, Romerike, men där fanns han inte med.Vore jätte tacksam för alla tips jag kan få.

• 1 måned senere...
Gjest Tina Dimberg

Jag gör ett nytt försök med att hitta information om min mors mormor och morfar. All information är av stort intresse.De hette Thorleif Hansen f.1896? i Nes, Romerike och Signe Emilie Foss f.1891 i Ullensaker.De gifte sig 1916 och då var de bosatta i Linderud, men jag hittar dem inte i något vigselregister.Jag kan inte hitta Thorleif någonstans när jag söker efter honom.Thorleif gick bort mellan åren 1986-1989. Signe gick bort 1970.Skulle vilja veta deras yrken och vart de var bosatta. Skulle även vara kul att få veta Thorleifs födelsedata, dödsdatum och hans fullständiga namn.Oerhört tacksam för svar om någon kan finna något som jag kanske inte hittat.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.