Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38119] Vielse i Røyken/Oppslag i kirkebok

Recommended Posts

Gjest Jan Helness

Hei BodilUngkarl og Skibsbygmester Olaus Svendsen, 30 år, født: Kaal? i Slagen????, bor: Morberg (Røyken), far: Svend Nilsen viet 14/12/1857 med Gaardpige Caroline Christophersdatter, 20 år, født: Morberg, bor: Morberg, far: Christopher Larsen Olaves døde 5/11/ 1874 og Caroline 7/11/1874, begge av tæring.Caroline er født 6/6/1837 og døpt 9/7/1837. Hun er født på Oddevald under Kjos og ikke på Morberg. Foreldre: Gaardeier Christopher Larsen Kjos 1810-1886 og Oline Adamsdatter Nærsnes 1813-1885. De ble viet 1/4/1833. Christopher var da på Kjos, men han kalles Christopher Larsen Morberg. De var på Oddevald under Kjos i 1837, i 1839-1857 på Morberg.Jeg har mere om forfedrene hvis du er interessert, så send meg din E-post adresse til jan.helness@c2i.netHilsen Jan

Gjest Bodil Strand

Hei JanTusen takk. Det var det jeg håpet. Olaves er bror av min tippoldefar og født på gården Raael øvre i Slagen. Hans foreldre er Svend Nilsen og Anniken Frantzdatter. Jeg var usikker på om jeg hadde funnet rett Olaves da folketellingen opplyser at han er født i 1824. Jeg hadde 1827 og det stemmer jo også med kirkeboka. Jeg sender deg min e-post adresse,Hilsen Bodil

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.