Gå til innhold
Arkivverket

[#38119] Vielse i Røyken/Oppslag i kirkebok

Gjest Bodil Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Strand

Olaves Svendsen og Karoline Kristoffersdatter bor på gården Aaraas lille i Røyken, jf. Folketelling 1865.De gifter seg i Røyken ca 1857. Ville gjerne vite om det opplyses navnet på hans far.Mvh. Bodil Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei BodilUngkarl og Skibsbygmester Olaus Svendsen, 30 år, født: Kaal? i Slagen????, bor: Morberg (Røyken), far: Svend Nilsen viet 14/12/1857 med Gaardpige Caroline Christophersdatter, 20 år, født: Morberg, bor: Morberg, far: Christopher Larsen Olaves døde 5/11/ 1874 og Caroline 7/11/1874, begge av tæring.Caroline er født 6/6/1837 og døpt 9/7/1837. Hun er født på Oddevald under Kjos og ikke på Morberg. Foreldre: Gaardeier Christopher Larsen Kjos 1810-1886 og Oline Adamsdatter Nærsnes 1813-1885. De ble viet 1/4/1833. Christopher var da på Kjos, men han kalles Christopher Larsen Morberg. De var på Oddevald under Kjos i 1837, i 1839-1857 på Morberg.Jeg har mere om forfedrene hvis du er interessert, så send meg din E-post adresse til jan.helness@c2i.netHilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Strand

Hei JanTusen takk. Det var det jeg håpet. Olaves er bror av min tippoldefar og født på gården Raael øvre i Slagen. Hans foreldre er Svend Nilsen og Anniken Frantzdatter. Jeg var usikker på om jeg hadde funnet rett Olaves da folketellingen opplyser at han er født i 1824. Jeg hadde 1827 og det stemmer jo også med kirkeboka. Jeg sender deg min e-post adresse,Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.