Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38316] Lina Andersdatter f.1860 gm. svenske Johan Anderson Shäff

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristiansen

Söster til min farfar Lina, gifter seg med Johan i 1879 og de får en gutt samme år som dör. I 1882 födes en datter, ved navnet Alma Josefine. Johan dör i 1883,og gravlegges visstnok på Langseth kirkegård.Finner ingen Schäff i Sverige heller, mulig skrivefeil i kirkebökene?? Jeg skulle gjerne vite litt mer om hvor Lina og Alma bosatte seg efter dette og om hun giftet seg igjen! Hvor ble det av Alma? Takker for all hjelp! Wenche

Gjest Hanne Ludvigsen

Det finnes Schäff i sverige. Johan Peter Vilhelm Schäff f. 1906 i Avestad d 20 Juli 1991 i Johanneshov. Så finnes det en Mathilda Ulrika Augusta Schäff, huner født Andersson. Født i Danmark men gift Schäff. Hun bodde i ørgryte i gøteborg. f.1883. Mannen døde 1944 30 Desember. Men det er jo ikke sikkert de er i slekt med dine. Hanne

Gjest Hanne Ludvigsen

Skaf Andersson, Johan Arbetare (ogift man)f. 9/3 1851 i Färnebo, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 9/12 1878 från Haborshyttan, Färnebo, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 111Emibas emigrationsakt: Färnebo S 1878 006

Gjest Grethe Flood

Her [url="http://www.tha.no/kirkerinorge-v2.htm>http://www.tha.no/kirkerinorge-v2.htm finner jeg Langset kirke i Eidsvoll og da er vel dette giftermålet i Eidsvoll Lenke og her er innflyttingen til Johan i 1878 LenkeSer at Johan og Lina får en datter i 1881 Agnes Johanne

Gjest Hanne Ludvigsen

Johan dro ut fra Haborshyttan. På den adressen på 1900 tellingen bor Anders Andersson Skalare. Han er bergsmann f. 1832 i Färnebo. Der bor også hans kone Anna Kajsa Olsdotter f.1833. Det er også 2 barn der Anna Maria f. 1863 i Nordmark og Karl Fredrik f. 1873 i Nordmark. Haborshyttan ligger i Nordmark. Vet ikke om dette er av interesse. Hanne

Gjest Hanne Ludvigsen
http://genealogi.aland.net/discus/Hadde nok lagt ut et søk her, så du kunne fått bekreftet at det er riktig familie. Å der står det litt om det er rett far? Hanne Linken viste ikke rett side søk på Haborshyttan
Gjest Berit E. Sandviken

Hei. Her var det mye interessant, men Lina og Anders får faktisk en datter den 22.okt.1882 som døpes i Langset kirke 26.desember og får navnet Alma Josefine Dette kan sees av de skannede kirke/klokkerbøkene fra samme sted. Har leita etter navnet i tellinger etc,senere, uten å ha funnet henne, foreløpig. Kan hun ha dødd? Hva med denn Agnes Johanne, finnes kanskje disse barna igjen hos hans slekt i Sverige?

• 3 måneder senere...
Gjest Wenche Kristiansen

Trond Lunde, håper du leser dette! Pröver igjen! Lurte på om du kan svare på om det var bare Alma Josefine som sto i dödsmeldingen etter Lina? Vet hun og Johan Sh..f Anderson fikk en datter til. Kan hun väre död allerede för Lina? Jeg har forsökt finne henne, men uten hell! Er det noen annen som kan hjelpe? Mvh Wenche

Gjest Ola Ljlødal

Wenche - endel kirkelige handlinger som hørte inn under Langseth menighet, ble av forskjellige årsaker utført i Eidsvoll kirke, også etter at Langseth kirke ble innviet i 1859. Slike tilfelle er såvidt jeg vet, også innført i Langseths kirkebok, uten at jeg vet om dette var konsekvent. Kanskje er det noe å finne i Eidsvolls kirkebok? Hilsen Ola.

Gjest Trond Lunde

Johans dødsfall ble meldt til sorenskriveren 08.09.1883. Han var oppgitt å være 32 år. Ektefelle: Lina Andersd., Ørbekk Barn: dtr. Alma 11 måneder gl.Det finnes ingen flere spor i Eidsvoll etter Agnes Johanne enn dåpen 18.04.1881, verken som gravlagt eller konfirmant

Gjest Wenche Kristiansen

Tusen takk Ola og Trond! Jeg finner heller ikke noe mer, men dette er da merkelig. Men som du sier Ola, kanskje det skulle väre noe i Eidsvolls kirkeböker som ikke er lagt fram. Får vel se om jeg får sett i dem en gang selv! Fant jo bare Agnes Johanne på digitalarkivet, ikke i noen kirkebok som jeg fant Alma. Dere gjorde vel det samme? Mvh Wenche

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.