Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karen Østvik

[#38577] Grue, Sandstad, Smedholen, Stenvadet, Sorknes, Ole Larsen og Lars Olsen

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Er på jakt etter informasjon om Ole Larsen som 64 år gammel giftet seg 17.7.1834 m Olia Vilhelmsdatter. Han var da oppført som selveier av Sandstad i Grue. Hans far var Lars Olsen Sandstad.1. barn født 15.11.1834 da var han husmann på Smedholen u. Sorknes. 2. barn født 20.05.1836 da var han selveier på Smedholen u. Sorknes. 3. barn født 30.03.1838 var han Selv/Hm på Stenvadet u. Sorknes. Kona døde 24.12.1838 som fattig selveierkone på Stenvadet u. Sorknes.FT-1801: her finner jeg under Sorknes En Ole Larsen 29 år g m Helene Mathisd. 36 år m. 3 barn. I tillegg har vi Lars Olsen 66 år i 2. ekteskap m Marie Olsd. 56 år m 1 barn. LenkeMitt spørsmål er om dette kan være far og sønn, og om det kan være de samme personene? Er interessert i å få vite giftemål mellom Ole og Helene, og Lars og Marie + evt. dødsdato for Helene.Mvh Karen :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karen Østvik

Lurer på om jeg har funnet Ole og Helene m barn på FS: Ole Larsen g 27.11.1795 m Helene Matisd. i Hof. Mari Olsd. dpt. 6.12.1795 i Hof. Kari Olsen dpt 18.7.1797 i Hof. Ole Olsen dpt 25.07.1802 i Grue Maren Olsen dpt 23.09.1804 i Grue og tvillingene Anne og Olea dpt. 19.10.1806 i Grue. Lars f ca 1799 ikke funnet i FS. (men jeg fant en Lars Olsen dpt 15.9.1799 av foreldrene Ole Larsen og Helene Olsd. kan jo være feilreg.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karen Østvik

Ingen som vet om noe skifte etter Lars Olsen på Sandstad?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.