Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38664] Skredder Ole Jonsen på Hagestuen i Vardal. Hans opphav?

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Takket være kidene på www.slektshistorielaget.no har jeg funnet mye om mine forfedre i Vardal og omegn.En av dem var skredder Ole Jonsen på Hagestuen i Vardal. Han var født omkring 1787 i Land. Han giftet seg 04.08.1816 i Vardal med Agnete Andersdatter (trolig f. 1790 på Skulhus-eie i Redalen).De bodde fortsatt på Hage-eie i 1821 og 1839. Ved FT 1865 bodde de på Smedsrud, men Ole døde på Hage-eie 01.01.1866.Noen som har noe forslag til hvordan jeg skal finne hans forfedre i Land? Jeg vil tro det fantes mer enn én Ole Jonsen f. ca. 1787 i Land...

Gjest Rune Thorstensen

Ved søk i 1801 tellingen for Oppland/Land finner jeg seks personer med navn som begynner med Ol og etternavn på Jon/Johns.Dette er den som passer best.LenkeHan er riktignok bare 11år i 1801, men de øvrige fem var 4-8-23-34 og 36år gamle.Så dersom du er sikker på at han kom fra Land, da er der faktisk ikke så mange å velge mellom. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Frank Johansen

På avskriften på www.slektshistorielaget.no kalles han Ole Jonsen ved vielsen i 1816.Men når barna ble døpt ser det ut til at navnet hans ble skrevet Ole Jensen.Men nå tar jeg påskeferie, og er nok ikke tilbake på nett før 2. påskedag.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.