Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Eling Aspevik

[#38723] Data ang.Kristoffer Elias Mjømen fra Gulen i Sogn etterlyses

Recommended Posts

Gjest Eling Aspevik

Kristoffer Elias Johanneson står nevnt i Askvoll bygdebok, side 773.(Styrmann)Gift i 1916 med Anna Andreasdatter fra Tistel, Bulandet. Han angis å være født i Mjømen i Gulen pr.gjeld. Herfra er det ingen opplysninger om han og jeg kan ikke finne ham i kirkeboken fra Gulen, hverken fødsel, konfirmasjon eller vielse. Kan noen hjelpe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Kristoffer Elias Iversen var født 23.10.1889 på Mjømna, Gulen som sønn av Johannes Ivarsson og Ingeborg Gurine Klausdatter, Nappen. (Kilde: Gulen i Gamal og Ny tid av Ivar Kleiva, side 139 i bind 3).Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Erling Aspevik

Først vil jeg takke dere, Skibenes og Fosmo, som så kjappt har hjulpet meg med avklaringen av det jeg søkte etter. Utrolig fint verktøy dette forumet.(tenkte at jeg måtte forsøke det her.)Videre søking etter rette forfedre til Kristoffer mottaes med takk E.A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Her er foreldrene til Johannes og hans søsken:Ivar Jonsson Rise, f. 1830, gift 22.7.1854 m. Ingeborg Jensdatter Kringlen, f. 22.10.1829. Ivar døde 10.12.1905, Ingeborg 22.9.1898. De hadde følgende barn: a. Johannes, f. 27.5.1857; b. Gjert, f. 21.2.1860, Gift 6.11.1889 med Marie Knutsdatter Kvist f. I Vik 1866, Jordmor.; c. Bernt f. 25.12.1862; d. Severin Mrtinus, f. 18.7.1865, døde ug. 23.12.1888; e. Nils f. 28.5.1867. Flyttet til Bergen I 1888; f. Ingeborg Karine f. 3.11.1870. Flyttet til Bergen I 1886, g. Halvor Benjamin, f. 6.11.1874. Døde ug. 29.1.1897.Mvh.Birger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Sande

Kan sende deg en utskrift av det eg har i databasen min. For Johannes har eg en god del, men har også noe om anene til Ingeborg. Men da trenger eg en epost-adresse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Erling Aspevik

Takk til alle som har vært hjelpsomme med anene til Kristoffer og slekten hans i begge retninger. E.Aspevik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.