Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#38758] Elisabeth Sommer født ca 1752-men hvor?Lenker vedlagt

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jacob Jensen Forbech og Barbra Snell Tuchsen ble viet i Bergen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=9407&merk=9407#ovre>Lenke . De fikk en datter Elisabeth Sommer f.ca 1752, men hvor??? Her er hennes død

Gjest Gunn Huglen

Ja det ser ut til at jeg har funnet den rette Elisabeth Sommer i 1801 i Bergen:Ved foreldresøk på Arent Lund og Elizabeth finner jeg føgende barn dpt i Domkirken i Bergen:Barbara Elisabeth, dpt 15 Jan 1777 ( Vel oppkalt etter Elisabeths mor?LenkeMaria Friderica dpt 10 des 1779Oline dpt 7 jun 1782Maia Fredrica dpt 28 november 1787 ( Muligens oppkalt etter en avdød søster?En sønn nevnt ved folketelling i 1801 er vel oppkalt etter far til Elisabeth?Disse opplysningene bør nok kontrolleres mot kirkebøker. Det er sikkert også flere barn ( Muligens døde tidlig?)For meg ser det ut til at Elisabeth Sommer har oppholdt seg i Bergen mesteparten av sitt liv.Hvor hun ble født har jeg ikke funnet ut. Mvh. Gunn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.